Misschien dat een van jullie raad weet.
Gisteren is mijn paard bekapt bij de hoefsmid, omdat zijn hoeven erg afgesleten waren heeft de hoefsmid er niet zoveel aangedaan.
Daarna ben ik gaan rijden en zoveel mogelijk op zachte bodem gereden, Hij liep alleen een beetje moeilijk op het harde (gevoelig), maar voor de rest niet kreupel.
Hij liep voor dat hij bekapt was ook gevoelig, hij heeft hiervoor op ijzers gestaan, maar omdat hij 4 weken naar het land ging heb ik ze eraf laten halen, zodat hij ze niet kon aftrappen.
Vorig jaar hetzelfde gedaan en toen was er niets aan de hand toen hij terug kwam.
Maar vanochtend werd ik opgebeld door degene die hem buiten zet normaal dat hij z'n stal niet uit wilde komen en stokkreupel was.
Dus ik vanmiddag gekeken en hij liep echt heel moeilijk, hij probeerde ook z'n voorhoef te onlasten.
En liep met alle 4 z'n benen niet makkelijk (op eieren).
Nu zegt iemand dat hij te kort bekapt is. Hij staat inderdaad kort, maar dat was ook voor het bekappen zo.
En nou hoor ik van een stalgenoot dat haar paard ook van de ene op de andere dag kreupel was en dat bleek toen een hoefzweer te zijn.
We hebben afgelopen weekend veel in het bos gestapt en daar liggen nog wel eens stenen op het pad enzo.
Maar omdat ik zelf daar geen ervaringen mee heb is mijn vraag wat de symptomen ervan zijn.
En misschien dat er iemand nog een advies heeft.
Hoefsmid is al gebeld en deze komt zsm en morgenochtend gelijk de da bellen.