d-toxkuur en volledig supplement

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noppie

d-toxkuur en volledig supplement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 13:37

Wij hebben sinds ong. 5 maanden een nieuw paard wat wij toen wij hem kochten nog op wedstrijdnivo liep. Dat was voor hem een grote overgang omdat wij recreatieve ruiters zijn. Dit leidde nogal eens aan een teveel aan melkzuur, dus af en toe stijfheid in de achterbenen. Natuurlijk hebben wij hem zoveel mogelijk opgewarmt/afgekoeld als nodig was en extra vit-e + selenium van pavo gegeven, daarmee konden we het aardig sturen. Nou is hij al redelijk omgeschakeld, hij wordt onderhand ook intensiever gereden en het gaat eigenlijk best goed. Nu wil ik hem even een d-tox kuurtje geven ivm de omschakeling in de afgelopen zomer, (verhuizing/ander trainigs-nivo) kan nooit verkeerd zijn. Nu vraag ik mij af of ik hem tijdens de kuur ook op rust zal zetten of licht werk ofzo met hem zal doen. Het punt is er zit Trakehner-bloed in dus meneer is gek op werken, dus ik twijfel of ik hem met rust een plezier doe. Hoe is jullie ervaring met een rusttijd? Ook wil ik hem na de d-tox kuur voor de winterperiode een volledig supplement geven waar gewoon alles inzit. Maar er is zoveel te koop, nu hadden ze bij divoza excellent-prominent? Daar zit volgens mij alles in. Heeft iemand daar ervaringen mee? Of weet iemand een beter merk? En zou het misschien raadzaam zijn alsnog extra vit-e te geven ivm verzuring? Wat is jullie mening?

DinkeyGirl

Re: d-toxkuur en volledig supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:26

Waarom zou je hem tijdens de D-tox kuur stilzetten? Gewoon lekker door laten werken, het is beter voor zijn lijf en algehele gesteldheid, zeker bij zo'n paard.

Als volledig supplement heb ik zelf selenavite E gevoerd, wat niet zoals het lijkt uit de naam alleen een selenium + vitamine E supplement is, maar een allround supplement waar alle belangrijke vitaminen, mineralen, aminozuren en zelfs een probioticum inzit. Het werkte super! Voor meer info moet je maar even kijken op jordenshippo.nl

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 08:14

DinkeyGirl schreef:
Waarom zou je hem tijdens de D-tox kuur stilzetten? Gewoon lekker door laten werken, het is beter voor zijn lijf en algehele gesteldheid, zeker bij zo'n paard.

Als volledig supplement heb ik zelf selenavite E gevoerd, wat niet zoals het lijkt uit de naam alleen een selenium + vitamine E supplement is, maar een allround supplement waar alle belangrijke vitaminen, mineralen, aminozuren en zelfs een probioticum inzit. Het werkte super! Voor meer info moet je maar even kijken op jordenshippo.nl

Oké dan, bedankt voor de tip over het supplement. Lijkt ook goed spul, het overwegen waard! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:27

Je hoeft je paard niet stil te zetten met een D-tox kuurtje hoor. Knipoog