Het gaat om mijn 4 jarige merrie , ik heb weleens eerder een topic gemaakt hierover maar heb nu een andere vraag.
Mijn merrie loopt erg apart met haar achterbenen,ze zwiebert zeg maar (het is moeilijk uit te leggen).Lijkt of haar benen achter van elastiek zijn.Het ziet er vreemd uit maar aan haar gedrag te merken heeft ze er geen last van en ze is ook niet kreupel.
Nu heb ik de dierenarts een ongeveer twee maanden geleden naar laten kijken.Ik moest op en neer draven en hij zei dat het geen kwaad kon het zag er idem vreemd uit,oogt niet mooi, maar verder niets schokkends.
Kyana (mijn merrie) moet nog wat beter doorgereden worden onder het zadel,misschien dat het door wat meer bespiering en kracht in de achterhand wat beter kan worden?Ik heb werkelijk geen idee.
Toch zit het me niet lekker,meerdere mensen valt het op en ja leg maar eens uit wat het is of hoe het komt en eerlijk gezegd ik zou ook weleens exact willen weten wat het is.misschien heeft ze wel pijn?Misschien mag/kan ze wel helemaal niet bereden worden?
Nu heb ik genoeg vertrouwen in mijn dierenarts, maar heb nog nooit een paard zo zien lopen.Ik vermoed niet dat ze atactisch is trouwens,ze loopt verder goed op haar benen na en heeft verder nergens geen last van.
Maar het probleem is eigenlijk wat ik het beste kan doen:
Dierenarts op nieuw laten komen en foto's laten maken?
Maar stel dat het niet aan de gewrichten ligt?Zijn pezen en spieren ook te zien op de foto?(heb geen ervaring met rontgen).
Wat zou het kosten om ze rondom op de foto's te laten zetten?
Of kan ik misschien beter een osteopaat laten komen of een fysio?
Wie weet raad ?(Ik wil proberen een filmpje te maken, mocht het me lukken om op internet te zetten).
komen kijken mag ook?
kortom alles om te weten wat er isTer informatie, merrie is nooit gekeurd geweest.
Bedankt voor de moeite om ons dilemma te lezen, misschien maak ik me druk om niets.