Is er nog een kansje voor dit paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

love_FlAmE

Is er nog een kansje voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 19:55

Sinds een paar maand heb ik een nieuw bijrijdpaardje. Ze is eerst western gereden en is nu omgeschoold tot dressuurpaard. Maar dat doet er niet toe (denk ik). Ze is gekocht in een westernstal voor een meisje van een jaar of 12. Eerst heeft er nog iemand anders op gereden omdat ze nog wat te hevig was voor dat meisje en toen heb ik ze overgenomen. Maar toen ze ze pas hadden liep ze opeens heel erg kreupel en zijn ze gaan navragen bij die westernstal hoe dat kwam. Zij zeiden dat ze een ongeluk gehad heeft en dat ze daarbij in vangrails is gekomen (natuurlijk weten we niet of dat waar is maar ze heeft wel een litteken op haar been). Maar goed , DA laten komen en die heeft vocht uit de gewrichten in dr achterbenen getrokken. Aan een kant was dit net honing en aan de andere kant bloed. Ook heeft ze een vreemde knobbel bij haar hak. Bij deze behandeling heeft ze ook spuiten gekregen die regelmatig herhaald moesten worden en dan zou ze normaal gezien niet meer kreupelen. Na het revalidatieproces weer terug opgepakt met rijden en dit ging heel goed. Maar toen ging ik op vakantie en is ze 10 dagen niet bereden geworden. Toen ik dan geleidelijk aan terug begon te rijden ging ze steeds maar weer bergaf en uiteindelijk hebben we weer de DA gebeld en weer is deze behandeling uitgevoerd. Ze heeft nu ook kniebeslag gekregen voor haar kniegewrichten te ontlasten. Normaal zouden we nu gelijk bij de vorige behandeling beterschap moeten zien. Maar het gaat eigenlijk steeds slechter met haar. Met rijden alleszins, op de wei is er geen probleem, daar kan ze rennen en bokken zonder pijn. Maar met rijden zie je dat ze echt pijn heeft, het is geen onzin van "als ik mank mag ik terug naar mijn stalletje". Zou hier meer aan de hand zijn dan alleen wat de DA zegt? Wat vinden jullie hiervan? Ze is nog maar 8 jaar, het zou zonde zijn moest ze de rest van haar leven alleen maar op de wei kunnen staan!

irmaenmila

Re: Is er nog een kansje voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:06

hoi hoi
ik heb met me paard een jaar er uitgelgen van wegen witten lijn ziekte en na dat ze weer better was liep ze soms ook een keer kreupel maar bij mij blek het om het zadel te gaan dat veroudert was nou ja de kussens dus toen de kussens vernieuwt waren toen is ze weer gaan lopen daat is nu net een straal jager. Haha! dus soms zit een kreupel heid ergens anderes dan in de benen.
dit is mijn ervaring met zo iets
maar in belgie zijn ze veder met de medice wereld dan in nederland maar ik denk dat er nog een kans is voor het paardje Pling
groetjes irma

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 20:11

Aan het zadel ligt het niet hoor, want heb al van zadel verandert, aan haar rug zelf kan het misschien wel liggen hoewel die al (oppervlakkig) nagekeken is.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:18

www.hoofcare.nl
Leg je probleem eens aan hen voor, ze hebben mijn paard (die al door 2 DA's afgeschreven werd) weer helemaal opgeknapt.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:34

Wat ik niet helemaal begrijp is dat je gewoon doorrijdt op een paard wat pijn heeft! Geef dit dier eens een behoorlijke rustperiode!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:36

ik snap 2 dingen niet:
1) waarom rijd je op een kreupel paard?
2) waarom bel je de d.a. niet als z'n behandeling blijkbaar niet doet wat het zou moeten doen? lijkt me wat effectiever dan een topic openen en naar leken luisteren...
wens je succes en beterschap!

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:40

Inderdaad toch het zadel na laten kijken!! Mijn paard liep ook kreupel wat de dierenarts niet kon vinden. Fysiotherapeut Kerry Sharp erbij gehaald en na 15 minuten met een ander zadel was de kreupelheid weg en loopt hij nu als een trein, hij is veel sterker dan voorheen!

www.kerry-sharp.nl

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 20:51

Ik rij ook niet zomaar op een kreupel paard hoor! Ik moest eerst een week met haar aan de hand stappen wat ik ook gedaan heb. De week erna mocht ik lichtjes draven en erop zitten wat ik ook deed. Maar ik voelde dat dat nog te zwaar wat voor haar dus heb ik haar enkel aan de longe wat laten draven (hier had ze geen probleem mee). De derde week dat ik normaal gezien al gewoon mocht erop stappen en draven heb ik ook al vervangen in alleen stappen erop want draven lukt ook nog niet. En nu zit ik in de 4de week dat ik normaal gewoon terug mocht rijden maar ik kan nog steeds alleen maar stappen op haar! Dus ik doe niets anders dan wat de DA gezegd had, normaal zou ze ook niet al van de eerste keer goed lopen maar dat zou geleidelijk aan komen, mr het wordt gewoon steeds slechter .. nu rij ik er ook niet meer op omdat ik zie dat ze pijn heeft.

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 20:54

En natuurlijk bel ik de DA opnieuw als ik echt zie dat het niemeer gaat. Maar ik wilde gewoon eens horen of iemand van jullie misschien hetzelfde hebben meegemaakt en misschien nog tips hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:39

Je zou misschien eens aan natuurlijk bekappen kunnen denken, misschien dat daarmee iets is te verhelpen. Als het hoefmechanisme weer goed gaat werken en het bloed weer goed doorstroomt dan heeft dat vast ook goede gevolgen voor de rest van de benen. En zonder ijzers worden de schokken in de gewrichten ook veel minder, dat wordt voor een groot deel opgevangen door het uitzetten van de hoef. Dus dat zou je zeker eens kunnen proberen, of in ieder geval eens navragen in het naturals forum ofzo.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 05:01

Bekend verhaal hoor en logisch dat je hier eens het een en ander navraagt. Dat is het leuke aan deze site.
Wanneer je klaar bent met dierenartsen, zou ik eens aanraden om een goede alternatief therapeut bij je in de buurt te zoeken.

Iemand die verder kijkt dan alleen naar de gevolgen van een probleem.