Sinds een paar maand heb ik een nieuw bijrijdpaardje. Ze is eerst western gereden en is nu omgeschoold tot dressuurpaard. Maar dat doet er niet toe (denk ik). Ze is gekocht in een westernstal voor een meisje van een jaar of 12. Eerst heeft er nog iemand anders op gereden omdat ze nog wat te hevig was voor dat meisje en toen heb ik ze overgenomen. Maar toen ze ze pas hadden liep ze opeens heel erg kreupel en zijn ze gaan navragen bij die westernstal hoe dat kwam. Zij zeiden dat ze een ongeluk gehad heeft en dat ze daarbij in vangrails is gekomen (natuurlijk weten we niet of dat waar is maar ze heeft wel een litteken op haar been). Maar goed , DA laten komen en die heeft vocht uit de gewrichten in dr achterbenen getrokken. Aan een kant was dit net honing en aan de andere kant bloed. Ook heeft ze een vreemde knobbel bij haar hak. Bij deze behandeling heeft ze ook spuiten gekregen die regelmatig herhaald moesten worden en dan zou ze normaal gezien niet meer kreupelen. Na het revalidatieproces weer terug opgepakt met rijden en dit ging heel goed. Maar toen ging ik op vakantie en is ze 10 dagen niet bereden geworden. Toen ik dan geleidelijk aan terug begon te rijden ging ze steeds maar weer bergaf en uiteindelijk hebben we weer de DA gebeld en weer is deze behandeling uitgevoerd. Ze heeft nu ook kniebeslag gekregen voor haar kniegewrichten te ontlasten. Normaal zouden we nu gelijk bij de vorige behandeling beterschap moeten zien. Maar het gaat eigenlijk steeds slechter met haar. Met rijden alleszins, op de wei is er geen probleem, daar kan ze rennen en bokken zonder pijn. Maar met rijden zie je dat ze echt pijn heeft, het is geen onzin van "als ik mank mag ik terug naar mijn stalletje". Zou hier meer aan de hand zijn dan alleen wat de DA zegt? Wat vinden jullie hiervan? Ze is nog maar 8 jaar, het zou zonde zijn moest ze de rest van haar leven alleen maar op de wei kunnen staan!