Paard staat te zweten?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silverbrumby

Paard staat te zweten?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 23:08

Gistern had ik mijn paard heel inspannend gereden, omdat ze niet bij de les was, iets langer dan gepland....
Na het rijden zeker een kwartier uitgestapt en ze was toen helemaal droog, benen afgespoeld, na geborsteld, en op stal gezet.
Even later kwam ik terug en stond ze helemaal te zweten op haar borst, nek en flanken..
vandaag toen ze binnen was gezet vanuit de wei, zag ik het weer.
Hoe kan dit, en wat is er aan te doen, of kan het kwaad??

Karin

Re: Paard staat te zweten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 23:19

Klinkt als nazweten. Doen meer paarden met deze temperaturen. Zeker nu het een tijdje wat koeler is geweest, de dagen weer korter worden en de vachten langzamerhand weer langer. Mijn paard had er gisteren last van, bij het paard van mijn zusje zag ik het vandaag. Beide paarden zijn goed getraind en gezond, maar hebben respectievelijk gisteren en vandaag flink gewerkt. En ik heb het ook wel eens meegemaakt dat er eentje begon te zweten toen hij net uit de wei kwam en in een (warme) stal werd gezet.

Houd wel even in de gaten of je paard goed eet, drinkt en poept om er zeker van te zijn dat het bijvoorbeeld geen koliek is. En neem desnoods zijn temperatuur even op. Maar over het algemeen maak ik me niet zoveel zorgen bij dit verschijnsel.