Yetse schreef:@Annepanne: jouw reactie vind ik wel kort door de bocht.
Veel mensen hebben (zoals ik) de paarden bij huis staan en dat betekent niet dat we 'zomaar' boertjes zijn. Je scheert wel heel erg over 1 kam, vind ik.
Niet iedereen heeft zijn paarden in pension staan.
Ik hoor alleen steeds vaker om me heen dat mensen geen geld meer hebben voor de toch al tamelijk dure ontwormingsspuiten. En dat vind ik schrikbarend!
Om de spuiten te halen bij de vee- of dierenarts, werkt zeer drempelverhogend. Ik hoop alleen niet dat er nu een excuus gevonden is om de spuiten nog duurder te maken.
Goh als je hier ook geen reactie van een a4 tje plaatst waarin je je hele gedachte gang bloot legt dan is het ook niet goed ook he! Wat ik bedoel bij 'boertjes' zijn mensen die bv van koeien naar paarden zijn overgeschakeld en er eigenlijk geen verstand van hebben en dus niet het nut inzien van ontwormen. Ontworm jij wel heel keurig dan ben je dus gewoon een particulier die z'n paarden aan huis heeft staan maar er wel verstand van heeft! Als je nou gewoon leest wat ik globaal bedoel ipv me op woorden te pakken...
Eeuwig sorry dat ik een woord gebruikt heb waar jij je door aangesproken voelt..
En mensen die geen geld hebben voor een wormspuit, hebben die dan wel geld voor het andere onderhoud van een paard? Sorry maar als je het niet kan betalen dan moet je uberhaupt geen dieren houden!! Dan kan je altijd het paard van een ander verzorgen of op een manege gaan rijden (een van de goedkopere dan..). En de wormspuiten worden gewoon duurder doordat er al zo'n grote resistentie is door verkeerd ontwormen (nieuwe middelen ontdekken, onderzoek, etc). Waarmee ik dus niet zeg dat een van de mensen die in dit topic leest of reageert dus geholpen heeft aan de resistentie van vele wormen.