help mij. lees dit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seranolover

help mij. lees dit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 16:32

Dit gaat een heel erg lang verhaal worden maar please lees dit:
Ik heb anderhalf jaar geleden een goed dressuur paard gekocht (crack c x belisar) tenminste dat dacht ik toen!
Wel de prijs enz voor betaald maar toen, we kregen Serano zo heet hij!
2 weken later op stal, van te voren laten keuren enz.
Bij ***, hij had een verdikking op de spat plek, maar hij zei dat het een oude verwonding was!
Dus alles was goed en ik had een nieuw paardje, ik wou leuk wedstrijden gaan rijden etc.
Toen begon het, een paar weken later werd hij kreupel, hij was wel getrapt dus ik dacht: dan zal het daar wel van komen!

Paar weken later liep die al weer goed dus ik dacht: fijn dat het goed is, dan kan ik weer gelukkig verder gaan!
Maar nee hoor, hij werd weer kreupel, en weer en weer!
Hij werd wel is getrapt dus ik dacht: ik ga hem naar een andere stal doen!
Waar hij alleen een weitje heeft, en niet meer samen op een stuk stond!
Dat ging eventjes goed tot naar een paar weken Serano weer kreupel werd!
Toen zei ik tegen mijn moeder nu is het klaar we gaan naar een DA!
Oke we gingen eerst naar ***, hij had een scheurtje in de kogel!
Hij moet 4 weken op stal staan en dan is het als het goed is wel weer goed!
Ik was helemaal blij, 4 weken afwachten en yes hij liep weer goed! maar toen 2 weken later liep hij weer kreupel!
We gingen weer naar ***, hij ging foto's maken enz.
Maar er kwam niks uit!
Dus hij verwees ons door naar de *** want hun hebben meer apparatuur dus konden hun het mischien wel vinden!

Oke we gingen daar dus heen!
Eenmaal daar gingen ze ook foto's maken enz.
Maar nee hoor, ze konden het niet vinden en Serano moest daar blijven!
5 dagen later belde ze terug, ze wisten niet wat hij had!
Hij moest 3 maanden in de wei staan en dan kijken of hij goed liep!
Allemaal gedaan en toen 2 weken geleden gingen we kijken of hij goed liep!
Ja hij liep goed, maar niet voor lang want na 3 dagen ging hij weer kreupel lopen!

Toen gingen we naar Bodegraven.
We waren daar en we moesten een buigproef doen, het eerste wat hij zei was: is je die bult wel is opgevallen?
Ik zei ja want dat is een oude verwonding want DA *** heeft hem gekeurd en zei dat het een oude verwonding was!
Hij zei: het lijkt heel erg duidelijk op spat!
Ik wil graag tog een paar foto's maken!
We gingen eerst buiten longeren en na 10 minuten begon hij wel weer goed te lopen!
We gingen toch foto's maken en ja hoor wat denk je HIJ HEEFT SPAT!
Het waren dan ook wel allemaal kenmerken, opwarmen en dan begon hij goed te lopen, goede en slechte dagen er tussen door!

Maar ja wat moet je denken als hij daar niet op is afgekeurd!
We hebben dus gewoon al ons geld uitgegeven aan een paard met spat!
Dat maakt allemaal niet uit zeg ik nu, omdat ik me paard gewoon niet kwijt wil!
Maar denk is even aan wel 3000 euro die we uit hebben gegeven aan de DA enz.
En *** heeft ons gewoon bedrogen, want voordat we hem gingen kopen zei hij nog, als die niet wordt goedgekeurd heeft het te maken met dat hij spat heeft!
maar moet het dan zo aflopen!?
Hij heeft ons bedrogen!
En ik denk de oude eigenaren ook!
Maar goed hebben jullie ook slechte ervaringen met *** ?
Laat het me aub weten, geef me tips over hoe ik het kan oplossen met ***

Moet ik het zo laten zitten of er wel iets van gaan zeggen tegen hem?

Ik ken 2 mensen die laatst ook tegen mij vertelde dat ze dat ook hebben mee gemaakt!
*** heeft ons geholpen met het paard en die andere 2 mensen waar ook iets mee gebeurd is zijn ook door *** geholpen wat denken jullie?

Heel erg bedankt voor het lezen van deze veel te lange brief! xx
Laatst bijgewerkt door Heike op 13-09-06 00:01, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Hoofdletters etc toegevoegd en namen verwijderd i.v.m laster en smaad

dollemina

Re: help mij. lees dit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:42

Is het paard destijds door de DA rontgenlogisch gekeurd?
Zoja dan zijn er dus foto's en dus bewijs dat er al sprake was van spat.
Ook moet er een aantekening op het dierenartsenrapport zijn gemaakt dat er een verdikking zit.
Ook als je dit paard alleen klinisch hebt laten keuren.
Ik zou er dus dan als eerste de DA mee confronteren.
Hoe het verder moet gaan weet ik eigenlijk niet.
Misschien de rechtswinkel?
Succes.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:45

Zoo das vervelend voor je zeg !
Ik heb geen ervaring met die ***
maar ik denk dat je hem toch gewoon moet confronteren
tis toch een hoop geld !
Balen voor je ! Sterkte !
xx

Edit : spelfout !
Laatst bijgewerkt door Heike op 12-09-06 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd

Seranolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 15:17

ja hij heeft hem goedgekeurd! maar de andere 3 klinieken hebben gezegt, dat hij ze met die foto's niet goed of afgekeurd had kunnen worden, want ze waren veel te onduidelijk! xx

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:28

eerst: Eerlijk gezegd vind ik het niet kunnen dat je alle namen van dierenartsen noemt..

Daarna: weet je wel wat spat is? in welke graad heeft hij het? >waar wil je het paard voor gebruiken? was er bij jezelf al geen belletje gaan rinkelen toen je die verdikte sprong zag? hadden ze hem al gereden voordat je hem ging bekijken? of heb je hem toen koud uit stal gekregen?

en please, gebruik wat meer enters, het is echt moeilijk lezen zo.

Seranolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 17:48

Uhm, ja die verdikking heb ik gezien! daarop hebben we hem ook laten keuren! maar als ze dan zeggen dat het geen spat is, tja ik ben geen dierenarts dus het zal dan wel! maar als het later wel blijkt dat die spat heeft, dan voel je je wel genaaid dus, en waarom ik die namen noem doe ik expres, als je beter had gelezen had je dat gezien: ik wil weten of mis iemand van jullie er ook slechte ervaringen mee heeft! xx

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:23

Allereerst; laat die namen uit je bericht halen, want wat jij doet is laster en is strafbaar (zelfs al heb je gelijk)!

je zou tegen de DA een klacht kunnen indienen, maar dat levert je helaas geen schadevergoeding op.
Citaat:
In Den Haag is gevestigd het Veterinair Tuchtcollege. Het is een onafhankelijk rechterlijk college, waar u terecht kunt met een klacht over de diergeneeskundige behandeling van uw huisdier, vee of pluimvee. U kunt alleen klagen als uw eigen belangen rechtstreeks worden geschaad, dus als u de eigenaar bent van het behandelde dier of u van het dier bedient.

Over wie kunt u klagen? Over de dierenarts, maar ook over de dierenartsassistent(e). Of over een dierverloskundige of een dierfysiotherapeut. Uw klacht kan gaan over fouten bij het geven of voorschrijven van medicijnen, over een onjuiste behandeling waardoor uw dier schade aan zijn gezondheid lijdt of sterft. Maar ook over een weigering om het dier te behandelen of een weigering om naar het dier toe te komen.

De behandeling van uw klacht door het Veterinair Tuchtcollege leidt er niet toe, dat de dierenarts veroordeeld wordt om aan u een schadevergoeding of smartengeld te betalen. Het Tuchtcollege kan de dierenarts een waarschuwing, berisping of geldboete geven. Het Tuchtcollege kan de dierenarts ook schorsen of hem de bevoegdheid ontzeggen om nog langer als dierenarts te werken. Door een uitspraak van het Tuchtcollege kan wel vast komen te staan, dat de dierenarts een fout gemaakt heeft. Met de uitspraak van het Tuchtcollege in de hand kunt u dus wel een schadevergoeding claimen, zonodig bij de gewone burgerlijke rechter.

Het adres van het Veterinair Tuchtcollege is Postbus 90426 te 2509 LK Den Haag. Aan de klachtprocedure zijn geen kosten verbonden. Mocht u het niet eens zijn met de uitspraak van het Veterinair Tuchtcollege, dan kunt u daartegen nog in beroep bij het Veterinair Beroepscollege. Daarvoor geldt een termijn van twee maanden na de datum van verzending van de uitspraak van het Tuchtcollege.

Nou, ik hoop dat het helder is. Stap 1: naar het Veterinair tuchtcollege. Als je gelijk krijgt: naar de rechter voor een schadevergoeding.
In dat geval hoop ik voor je dat je toegevoegde rechtshulp hebt, of een rechtsbijstandsverzekering, want anders wegen de kosten echt niet op tegen de baten!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:44

balen voor jou en je paard, maar ik vind het echt NIET kunnen dat je die d.a. (die overigens erg goed bekend staat) met naam en toenaam noemt.
ik TEM even daarom!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:47

oefff niet prettig namen zo op bokt!Ook al voel je je bedondert.Je had beter de vraag anders kunnen formuleren, of iemand ervaring heeft met deze veearts.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:48

Verstandig die TEM.........

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:52

inderdaad heel verstandig die tem.. Ja

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:08

Seranolover schreef:
Dit gaat een heel erg lang verhaal worden maar please lees dit:
Ik heb anderhalf jaar geleden een goed dressuur paard gekocht (crack c x belisar) tenminste dat dacht ik toen!
Wel de prijs enz voor betaald maar toen, we kregen Serano zo heet hij!
2 weken later op stal, van te voren laten keuren enz.
Bij ***, hij had een verdikking op de spat plek, maar hij zei dat het een oude verwonding was!
Dus alles was goed en ik had een nieuw paardje, ik wou leuk wedstrijden gaan rijden etc.
Toen begon het, een paar weken later werd hij kreupel, hij was wel getrapt dus ik dacht: dan zal het daar wel van komen!

Paar weken later liep die al weer goed dus ik dacht: fijn dat het goed is, dan kan ik weer gelukkig verder gaan!
Maar nee hoor, hij werd weer kreupel, en weer en weer!
Hij werd wel is getrapt dus ik dacht: ik ga hem naar een andere stal doen!
Waar hij alleen een weitje heeft, en niet meer samen op een stuk stond!
Dat ging eventjes goed tot naar een paar weken Serano weer kreupel werd!
Toen zei ik tegen mijn moeder nu is het klaar we gaan naar een DA!
Oke we gingen eerst naar ***, hij had een scheurtje in de kogel!
Hij moet 4 weken op stal staan en dan is het als het goed is wel weer goed!
Ik was helemaal blij, 4 weken afwachten en yes hij liep weer goed! maar toen 2 weken later liep hij weer kreupel!
We gingen weer naar ***, hij ging foto's maken enz.
Maar er kwam niks uit!
Dus hij verwees ons door naar de *** want hun hebben meer apparatuur dus konden hun het mischien wel vinden!

Oke we gingen daar dus heen!
Eenmaal daar gingen ze ook foto's maken enz.
Maar nee hoor, ze konden het niet vinden en Serano moest daar blijven!
5 dagen later belde ze terug, ze wisten niet wat hij had!
Hij moest 3 maanden in de wei staan en dan kijken of hij goed liep!
Allemaal gedaan en toen 2 weken geleden gingen we kijken of hij goed liep!
Ja hij liep goed, maar niet voor lang want na 3 dagen ging hij weer kreupel lopen!

Toen gingen we naar Bodegraven.
We waren daar en we moesten een buigproef doen, het eerste wat hij zei was: is je die bult wel is opgevallen?
Ik zei ja want dat is een oude verwonding want DA *** heeft hem gekeurd en zei dat het een oude verwonding was!
Hij zei: het lijkt heel erg duidelijk op spat!
Ik wil graag tog een paar foto's maken!
We gingen eerst buiten longeren en na 10 minuten begon hij wel weer goed te lopen!
We gingen toch foto's maken en ja hoor wat denk je HIJ HEEFT SPAT!
Het waren dan ook wel allemaal kenmerken, opwarmen en dan begon hij goed te lopen, goede en slechte dagen er tussen door!

Maar ja wat moet je denken als hij daar niet op is afgekeurd!
We hebben dus gewoon al ons geld uitgegeven aan een paard met spat!
Dat maakt allemaal niet uit zeg ik nu, omdat ik me paard gewoon niet kwijt wil!
Maar denk is even aan wel 3000 euro die we uit hebben gegeven aan de DA enz.
En *** heeft ons gewoon bedrogen, want voordat we hem gingen kopen zei hij nog, als die niet wordt goedgekeurd heeft het te maken met dat hij spat heeft!
maar moet het dan zo aflopen!?
Hij heeft ons bedrogen!
En ik denk de oude eigenaren ook!
Maar goed hebben jullie ook slechte ervaringen met *** ?
Laat het me aub weten, geef me tips over hoe ik het kan oplossen met ***

Moet ik het zo laten zitten of er wel iets van gaan zeggen tegen hem?

Ik ken 2 mensen die laatst ook tegen mij vertelde dat ze dat ook hebben mee gemaakt!
*** heeft ons geholpen met het paard en die andere 2 mensen waar ook iets mee gebeurd is zijn ook door *** geholpen wat denken jullie?

Heel erg bedankt voor het lezen van deze veel te lange brief! xx

Pffff...
Even wat leestekens enz er tussen gedaan hoor..

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 05:12

Leestekens, spellingscontrole Knipoog

Duidelijk dat je heel erg ontevreden bent over deze gang van zaken en zoals je het beschrijft lijkt mij dat terecht. Kan me goed voorstellen hoe je je voelt. alleen aan al die emoties heeft je paard helemaal niets. Wat je kunt doen is je klacht neerleggen bij het voorgenoemde medisch tuchtcollege.

En dan bedoel ik ook echt neerleggen ( ! ) laat het verder los want met deze boosheid kom je nergens en help je je paardje niet.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:40

namen zijn nogsteeds niet weggehaald.. mods hebben het druk denk ik..
verder vraag ik mij alsnog af waarom je er zo met open ogen ingetuimeld bent.. kijk het is natuurlijk dat je misschien blind op je DA vertrouwd.. maar kijk zelf ook eerst eens!> of misschien heb je nog niet voldoende kennis van paarden om zelf te bepalen wat er nou goed en fout aan het paard in kwestie is.
Ik zelf heb erg veel problemen met mijn pony, maar ik heb er bewust voor gekozen.. Ik weet in iedergeval wel dat MOCHT ik OOIT een paard kopen ik er wel 10 keer overna denk als ie een raar bultje of littekentje op zn been heeft.. en ook neem ik zeker iemand mee die er verstand van heeft..buiten de DA om. (en neem ook altijd JE EIGEN DA mee..!) Maargoed, mocht ik een paard kopen wordt dat een jonger paard wat compleet op de foto gaat..

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:08

overgens..waarom schrijven zooo veel mensen crack c terwijl het Krack c is ???? Verward

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:56

TEM, TEM, TEM...
vind het ECHT niet kunnen dat die namen nu al dagen zo op een openbaar forum staan.
als ik *** was, had de TS nu een proces wegens smaad aan d'r bvroek hangen.... Boos!
Laatst bijgewerkt door Heike op 13-09-06 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:10

milou123 schreef:
overgens..waarom schrijven zooo veel mensen crack c terwijl het Krack c is ???? Verward

Omdat er op het eind ook een c staat Clown