Paasrd met luchtwegen problemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

develwife

Paasrd met luchtwegen problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 19:52

Hallo de vraag hierboven zegt het al een beetje
wat kun je er aan doen als je paard last heeft van zijn luchtwegen.
Dit paard staat bij ons op stal en is al aan haar luchtwegen geopereerd.
Er is ook al een paardenparagnost bijgeweest maar niets schijnt te helpen.
Het paard is snel buiten adem en hoest regelmatig.
Ze krijgt al geweekt hooi en kan dag en nacht naar buiten.
Wie heeft hier ervaring mee of kan me raad geven??

Groetjes

8nnemiek

Re: Paasrd met luchtwegen problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:21

Op mn oude stal stond ook een paard met problemen aan zn longen. En mijn eigen paard heeft ook wat last gehad van hoesten. Ik heb toen een kuur ventipulmin gehad.
Heb je al laten controleren of het geen allergie is? Misschien wel voor iets in haar stal.. Misschien een hooi allergie.
In ieder geval zoveel mogelijk naar buiten inderdaad, hooi goed natmaken, ook heel goed, en stof zoveel mogelijk vermijden. Ook als de wei wat stoffig is, als het kan even natspuiten op droge dagen.
Mijn paard heb ik met die hitte een tijdje niet in de bak kunnen rijden door het stof, dan maar lekker naar buiten..
Verder altijd rustig beginnen met rijden, bij te veel hijgen weer lekker gaan stappen. Misschien wil een pepermuntje nog wel eens helpen, bij mijn paard helpt dat wel eens heb ik t idee!

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 08:48

MysticTinker schreef:
Op mn oude stal stond ook een paard met problemen aan zn longen. En mijn eigen paard heeft ook wat last gehad van hoesten. Ik heb toen een kuur ventipulmin gehad.
Heb je al laten controleren of het geen allergie is? Misschien wel voor iets in haar stal.. Misschien een hooi allergie.
In ieder geval zoveel mogelijk naar buiten inderdaad, hooi goed natmaken, ook heel goed, en stof zoveel mogelijk vermijden. Ook als de wei wat stoffig is, als het kan even natspuiten op droge dagen.
Mijn paard heb ik met die hitte een tijdje niet in de bak kunnen rijden door het stof, dan maar lekker naar buiten..
Verder altijd rustig beginnen met rijden, bij te veel hijgen weer lekker gaan stappen. Misschien wil een pepermuntje nog wel eens helpen, bij mijn paard helpt dat wel eens heb ik t idee!

Hoi,
Die ventipulmin heeft het paard ook gehad maar heeft allemaal maar voor ff gewerkt.
Ze is ookal getest op verschilende dingen maar niets uitgekomen.
Je kan ze per dag maar een half uur rijden en dan is het hoofdzakelijk stappen want meer kan ze niet meer af.
En wat pepermuntjes betreft die hebben we op stal voldoende liggen haha.

Groetjes

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 08:49

Heeft je paard ook bultjes of streepjes op z'n lijf zitten?

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 08:53

Vonnie84 schreef:
Heeft je paard ook bultjes of streepjes op z'n lijf zitten?

Hoi,

Tis mijn paard niet maar van een stalgenooit.
En nee ze heeft geen bultjes of dergelijke.
Ze zit mooi in de haren enzo.. dat ziet er allemaal goed uit.

Groetjes