ik wil graag even mijn verhaal kwijt. het is drie weken geleden begonnen dat mijn pony kreupel begon te lopen het was een week na de overijsselse kampioenschappen. daar heb ik nog geluk mee gehad. wij hebben eerst de pony op rust gezet kijken als het over zou gaan. maar dat gebeurde niet. heb ik de dierenarts gebeld om te vragen als ze wouden komen want ik wil hem niet vervoeren als hij kreupel is. hij is niet makkelijk in de trailer. dierenarts gekomen dacht waarschijnlijk dat het boven in zat bij de achterbenen. hij wist het niet zeker en heeft ook een andere dierenarts opgebeld als zij wou komen kijken.
allerlei onderzoeken gehad om te kijken als er iets uit kwam. want je ziet niks als hij in de wei loopt of gewoon op straat. alleen als je aan het rijden bent. ze hebben gezecht dat hij een half uur per dag moet longeren en op de wei. en ik heb een soort lavendel olie gekregen om op de spieren te smeren om pijn te verminderen. als advies gaf ze mij om ook naar een therapie te gaan. gelukkig kende mijn moeder iemand die dat bij dieren deed. haar opgebeld en een afspraak gemaakt.
toen wij daar kwamen moest ik hem eerst longeren in de rijbak en daarna op straat om te kijken als er niets in de benen zat. dat was allemaal goed. hij werd gemasseerd en er werd met naalden gewerk en een magnetisch veld of zo iets. toen heeft ze mij uitgelegt hoe ik moet massseren. en dat ik ongeveer 5 tot 6 dagen moet longeren een half uur met een passoateugel.
ik mocht gisteren weer proberen met rijden maar hij was nog kreupel. dus heb ik vandaag weer geprobeerd met een andere zadel maar dat ging ook niet goed. nu hebben wij al uit kunnen sluiten dat het niet aan het zadel lichtik mocht met de vereneging naar de nederlandse kampioenschappen maar dat heb ik afgezegt. maar nu ben ik ook uitgenodigt voor de nrps subli trofee maar dat zeg ik ook af. voor mij is het belangerijkste dat mijn ventje weer beter word hoe lang het ook duurt. hij heeft ook veel voor mij gedaan dus ik laat hem nu niet in de steek.
longeren ging goed tot gisteren.
hij is geen makkelijke pony met longeren omdat het hem begingt te vervelen. en dat word het een moeilijke pony ik doe het al een tijdje niet meer alleen maar met z`n tweeen lukt het ook al niet meer goed. gisteren die vrouw weer opgebeld en ze zij doe maar even niet meer en gewoon op de wei doen. dinsdag moet ik met gabion er toch weer heen.
hopen dat het weer goed komt
het is een beetje lang geworden maar ik moest mijn verhaal even kwijt
groetjes van sanne