pees opnieuw beschadigd??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

pees opnieuw beschadigd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 21:21

Na bijna een jaar uit de roulatie geweest te zijn, mochten we dan eindelijk weer gaan opbouwen! We hebben het lekker rustig aan gedaan, met een vakantie van vijf maanden lekker op de wei. En dan zou je denken dat na een week stal (wegens het slechte weer) opnieuw de wei op niet zoveel problemen zou moeten geven. Fout: ik heb een paard nog nooit zo lang en hard zien galopperen. En dat doet ie anders....Gevolg: de volgende dag stond-ie met z'n slechte been constant op rust. Alarmbellen!!!! DA erbij gehaald. Buigproef. Gevoelig op de pees. Het zal toch niet waar zijn Huilen De opties zijn om 14 dagen te stappen en dan weer eens te kijken, of om te scannen. Ik heb besloten tot het laatste. Gelijk scannen, dan weet ik het maar. Wat denken jullie. Heeft deze "uitspatting" een jaar rust teniet gedaan of is het gewoon een beetje overbelast en valt het allemaal wel mee? Zo'n pees moet toch na een jaar wel iets kunnen hebben? Overigens, vandaag werd het "slechte" been weer gewoon belast, en stond hij ook met het goede been lekker op rust - en ook na de buigproef ontlastte hij zijn slechte been eigenlijk niet......

Nada

Re: pees opnieuw beschadigd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:28

Het is lastig te zeggen zonder scan.
Want met een pees weet je het nooit.
Soms lijken ze er weer heel veel last van te hebben en dan is met met 2 weken weer de oude.
En soms lijkt het niet zo erg en duurt het veel langer of komt het niet meer goed.

Met mijn haflinger zijn we nu ook al een jaar aan het stappen, echt een ramp.
Vooral voor haar, maar ook voor ons.
Uiteindelijk leek alles perfect te gaan, het opbouwen enz.
Ze werd zo goed als genezen verklaart door de DA, alleen altijd nog opletten natuurlijk.
Tot we 2 weken aan het galloperen waren, door overklaarbare reden liep ze opeens weer iets stijfer.
Dus DA er weer bij, ze liep weer ongeveer net zo als toen we begonnen.
Dus 2 maanden volledige rust, weer DA erbij.
Niets verbeterd en dus voor zover hij kon zien zonder scan net zo slecht als een jaar geleden.
Dus eigenlijk is ze afgeschreven.
Maar we gaan gewoon weer, nog rustiger opbouwen nu..en dan zien we wel.

Succes! En ik duim voor je Knipoog

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 15:42

Thanks, dinsdag kunnen we in de kliniek terecht. Ik hoop maar op het ergste, dan valt het allemaal mee.....
Ik moet zeggen dat ik nu erg weinig aan z'n been kan zien. Het is niet dikker dan normaal, maar ja, dat zegt niets, helaas.....
Jij ook succes met je paardje!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 20:10

dorothea schreef:
Thanks, dinsdag kunnen we in de kliniek terecht. Ik hoop maar op het ergste, dan valt het allemaal mee.....
Ik moet zeggen dat ik nu erg weinig aan z'n been kan zien. Het is niet dikker dan normaal, maar ja, dat zegt niets, helaas.....
Jij ook succes met je paardje!

Nee, bij Joy is het nooit dik geweest, ze loopt alleen af en toe een klein beetje stijf.
Maar ze is dan ook een harde Knipoog

Dank je Lachen