geluid vanuit de achterhand bij draven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ursie

geluid vanuit de achterhand bij draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 12:44

Als mijn jaarling draaft, komt er een geluid vanuit zijn achterhand. Jullie hebben het vast wel eens gehoord bij één of ander paard. Aangezien ik mezelf hier nooit in verdiept heb, omdat het bij mijn vorige paarden niet voorkwam, zou ik aan jullie de ervaringen hiermee willen vragen en of dit medische klachten kan veroorzaken. Mijn jaarling is nl ook flink kreupel linksachter. Ik heb de DA erbij gehad en bewegingskreupelheid is geconcludeerd. In eerste instantie heb ik nu pijnstillers voor hem, omdat ik er vanuit ga, dat het een spierblessure ergens vanuit de knie kan zijn. Mocht er na een tijdje geen verbetering in zitten, dan moet ik foto's laten maken op OCD of andere oorzaak. Graag jullie ervaring en evt oplossingen/mogelijkheden in deze......

Barvrouwke

Re: geluid vanuit de achterhand bij draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:55

Er komen vele geluiden voor bij de achterhand van een paard, dus wat bedoel je?
Klikken van de knieschijf? Of klikken in de overige gewrichten, lucht in de koker? Er is zoveel.

ursie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 13:09

Ik wist niet dat er zoveel mogelijkheden waren!? Gezien de opties die je aangeeft, lijkt het op klikken van de knieschijf?

ursie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 13:39

Waar ik bang voor ben, is in ieder geval, dat het geluid dat vrij komt bij het draven, samen gaat/oorzaak is van de kreupelheid en dat hier dan ook OCD aan vast zit.....

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:57

Laat voor de zekerheid gewoon even de veearts ernaar kijken, aangezien hij kreupelt. Het kan er mee temaken hebben.

Het kan ook zijn dat de banden van de knieen nog niet sterk genoeg zijn en dat die daardoor klikken/knoepen. Wij haddene en paard ie dat deed, en loopt nou internationaal zonder problemen, gewoon de spieren aansterken.

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:45

ik zou er zeker een dierenarts naar laten kijken..zeker nu hij nig zo jong is kun je beter het zekere voor het onzekere nemen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:59

deborah26 schreef:
ik zou er zeker een dierenarts naar laten kijken..zeker nu hij nig zo jong is kun je beter het zekere voor het onzekere nemen

Dierenarts is erbij geweest, staat in haar post......