Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Waratje schreef:Voerboeren geven altijd een wat "ruim" advies![]()

Tieme schreef:Ik vindt het ook teveel. zeker als er maar weinig mee wordt gedaan.
ook ik heb 2x een voedingsadvies aangevraagd.
1 voor m'n shet die alleen als grasmaaier dienst doet en af en toe een rondje met een kind erop. advies: 1 kg. biks per dag.![]()
2e advies voor een fries wat alleen recreatief gebruikt wordt en overdag op het land staat. paard is luchtzuiger en er was door mij aangegeven dat hij niet zoveel krachtvoer mocht en onbeperkt hooi kreeg.
hun advies: naar zijn gewicht 4-5 KG BIKS per dag en hooi minder want onbeperkt was niet goed. ze mochten maar zoveel % van hun gewicht aan ruwvoer hebben.
mijn paard krijgt nu onbeperkt hooi en 2x2 handjes havens reform muesli op een dag en hij doet het hier super op.
Tieme schreef:Waratje schreef:Voerboeren geven altijd een wat "ruim" advies![]()
Toch niet altijd. havens is de enige die ik meerdere keren om advies heb gevraagd en die echt naar het paard keek.
voor de mijne adviseerde ze juist zo min mogelijk te geven.

Tieme schreef:Waratje schreef:Voerboeren geven altijd een wat "ruim" advies![]()
Toch niet altijd. havens is de enige die ik meerdere keren om advies heb gevraagd en die echt naar het paard keek.
voor de mijne adviseerde ze juist zo min mogelijk te geven.
CCCCorine schreef:Ik vind totaal 3 kg voor een schraal oud paard van 1.75m, zeker niet te veel voer. Mijn pony kreeg al 3 kilo hardvoer op een dag. Mijn huidige paard (ruin, 8 jaar, 1.72m) krijgt zo'n 5 kilo per dag (3 kilo sportbrok, 1 kilo muesli, 1 kilo slobber). Aan onbeperkt ruwvoer verstrekken doe ik niet. Wel krijgt mijn paard 4 x daags een portie hooi of kuil (laatste is bij ons op stal ook eerder hooi dan kuil).