Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Moniek schreef:Hij word daardoor ook maar 1 keer in de 3maanden bekapt.
Arabesk schreef:Moniek schreef:Hij word daardoor ook maar 1 keer in de 3maanden bekapt.
dat is de oorzaak van het probleem!
Als je regelmatig gaat bekappen, om de week de hoefwand afronden, zul je zien dat het probleem snel over gaat en dat je blootsvoets over asfalt kan rijden

Moniek schreef:Maar als hij op het harde asfalt heeft gelopen dat raakt de rand zeg maar kapot geen scheuren ofzo maar gewoon stukjes eraf of bijna eraf.
Verder loopt hij niet gevoelig en als ik in de bak rij of buitenbak heb ik nergens last van.
maar ik bedoel als het goed gaat hoef je ook niks te veranderen) Moniek schreef:omdat ik veel met hem buiten ben is hun advies toch wel om hem voor beslagen te houden.

Moniek schreef:erlopen zoveel paarden die ik ken op ijzers en die lopen prima geen problemen daar verder.
Moniek schreef:mmm weet toch van meerdere mensen dat er toch ook hoefkatrol etc ook voorkomt bij paarden met geen ijzers.
maar goed ik ga niet in discussie ik geloof je als je zegt dat jij daar goede ervaringen over hebt.