Mijn paardje blijkt een gescheurde peesaanhechting direct onder het spronggewricht van het linkerachterbeen te hebben, tenminste, als ik het goed omschrijf, morgen krijg ik meer informatie.
Dit is 1 van de gestelde diagnoses (er is helaas nog meer aan de hand). Volgens de kliniek moet hij voor deze aandoening 6 weken op absolute boxrust. De prognose is volgens de artsen goed.
Mijn paardje is net 5 geworden, hij is zeer energiek en ik weet zeker dat hij het erg zwaar krijgt als hij 6 weken op rust moet. Ik heb al 5 maanden 2x per dag met hem aan de hand gestapt (ivm kreupelheid afkomstig uit de linkerachterhoef, maar wat nu blijkt ook uit de kogel afkomstig kan zijn geweest) en dat was voor ons allebei geen pretje. Maar toen kwam hij tenminste zijn box nog uit.
Moet nog even horen wat er verder allemaal nog aan mankeert, er is sowieso op de oude(!!) (de vorige veearts heeft duidelijk wat gemist in januari!
) röntgenfoto's een opklaring te zien bij een van de sesambeentjes bij de kogel van hetzelfde achterbeen. Wat daar de gevolgen van zijn, weet ik nog niet.Ook zijn de hoeven niet goed, en moet hij op speciaal beslag.
Afijn, het wordt een aardige waslijst. Ben dus erg benieuwd wie er ervaring heeft met dergelijke problemen, en dan in eerste instantie met name de hoge peesblessure aan het achterbeen. Hoe ging het genezingsproces, hoe lang duurde het, is het helemaal over gegaan, wat kan je paard nog wel/niet meer?

Dierenarts zal ook wel gedacht hebben weer zo'n aansteller.....
Alle artsen er bij geroepen, dit hadden ze nooit verwacht.
ik vind het wel knap van jullie dat je het volhoudt.En hoe is dat allemaal ontstaan ? door een scherpe draai bij het springen? neem ik aan? wow nu ben ik al bijna te bang om nog te gaan springen! haha want het kan je dus zomaar overkomen! Msg ik een foto zien van je paard?? wnat ik ben er erg nieuwsgierig naar!:9
(gaaf topic!)