kale pony...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hakkie

kale pony...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 10:49

eergister ben ik me kapot geschrokken. mn pony had een paar dagen op stal gestaan en zijn sinds maandag weer naar buiten. toen ik dinsdag kwam had hij zn hele hoofd kaal geschuurd..maandag was dit al een klein beetje aan de waterbak gedaan, maar egt zn hele hoofd is kaal..wij verder kijken heeft hij overal kaal geschuurde plekken. op zn borst hals en buik..het is geen schimmel of schurft!!! heb hem gelijk helemaal gewassen met betadine shampoo. iemand enig idee wat dit kan zijn? een ander paard bij ons had dit een tijd geleden ook maar toen dachten we dat t beetje soort verbrand was door de zon..maar dat kan nu niet want hij stond op stal. bij het andere paard is t ook weer vanzelf weggegaan...

Harinaatje

Re: kale pony...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:51

zou toch maar even de dierenarts er bij hale!

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 11:07

ik wil het nog even afwachten of het nu minder word doordat ik hem met betadine heb gewassen. bij t andere paard is t zo spontaan als t kwam ook weer weggegaan..

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 14:04

Hoe weet je zeker dat het geen schimmel is? Dan zou er toch een haarkweek zijn gemaakt??? Zo vochtig als het nu is daar houden schimmels wel van...

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 09:18

schimmel is besmettelijk dus dan zouden meeredere pony's t moeten hebben, hij loopt met 9 andere paarden en pony's. en we hebben ze allemaal helemaal gecontroleerd. en weet echt wel hoe schimmel eruit ziet.

IloveJaimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:07

Schimmel hoeft niet per se op andere paarden meteen over te gaan.
Het is besmettelijk, maar het ene paard is er vatbaarder voor als andere paarden.

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 10:59

we hebben nog een shet ontdenkt die t heeft. en we hebben ze gewassen met betadine shampoo en ingesmeerd met verlopen olie, (werkt vrijwel bij alle huiskwalen) en als t as woe nog niet weg is ga k de da bellen

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:06

Zou er zekr geen verlopen olie op doen zeg! Dat zijn achterhaalde praktijken en zeer slecht voor paarden. Lekker de DA laten kijken ! niet zelf gaan dokteren