mijn nieuwe welsh is bang van de waterbak!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

india

mijn nieuwe welsh is bang van de waterbak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 07:56

Sinds een paar maanden hebben we en heel leuk ponytje voor de kinderen, en onze stallen zijn pas af met automatische waterbakken enzo, maar dat is die pony niet gewend en ze drinkt er nauwelijks uit, wel als ik hem 1 keer vol doe voor haar, maar als ik dat doe staat ze in de hoek te schrikken,
ik heb nu maar weer een emmer erbij gezet want ik vind echt dat ze te kort drinkt, maar wie heeft er tips hoe ik haar toch kan laten wennen,
ze is 16 en heeft denk ik niet eerder zoeen bak gehad

Anoniem

Re: mijn nieuwe welsh is bang van de waterbak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:25

De pony vindt misschien het geluid eng? Ik zou gewoon in de stal express eens die lepel indrukken, zodat het geluid komt en de pony het hoort; in die tussentijd zal je pony misschien voorzichtig het eens durven onderzoeken zeg maar; dat zal een hoop schelen. Dwing de pony niet, maar neem de tijd. Of leid je pony in stal naar de drinkbak en ga 'em samen eens bekijken en onderzoeken; klinkt maf, maar dat geeft je pony meer vertrouwen.
Succes Knipoog

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:02

Geen emmer(s) water geven. Klinkt hard, maar zo lang de nood niet zo hoog is zal de pony er nooit aan wennen. Als andere paarden het ook niet eng vinden zal hij uiteindelijk best snappen dat het niet gevaarlijk is.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:39

dorientjuh schreef:
Geen emmer(s) water geven. Klinkt hard, maar zo lang de nood niet zo hoog is zal de pony er nooit aan wennen. Als andere paarden het ook niet eng vinden zal hij uiteindelijk best snappen dat het niet gevaarlijk is.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Klinkt idd hard, maar zodra zo'n beestje maar genoeg dorst heeft zal het echt wel gaan drinken! Dan leerd hij ook gelijk dat het niet eng is.
Succes

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:09

wij hebben ook zo'n paard op stal die dat dood eng vind ( ze heeft een keer te hard gerukt waardoor dat ding stuk was toen wou ze weer drinken en spoot ze alles op der hooft ) wij hebben nu een grote emmer in stal (die niet kan verschuiven ) vol met water en die word elke dag gevuld en verschoond . het gaat touwens niet om mijn paardje hho Tong uitsteken

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:15

Mijn pony's (shetlanders, dus eigenlijk overal te klein voor de drinkbakken) hadden dat allemaal in het begin ook. Ik heb er nl op stal wel 1 (heb maar 1 box, ze lopen normaal 24/4 buiten).

Ik laat ze ook gewoon zonder water staan, ze ontdekken het snel genoeg.

Alleen in het begin liep hij heel slecht vol en daar was Dennis aan gewend. Toen ik er mee had zitten knoeien en hij het wel goed deed kwam er veel meer water uit. Toen stond Dennis wel weer een keer achter in de stal Tong uitsteken, maar dat had hij ook snel weer door.