Wat te doen met verdrietige pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

Wat te doen met verdrietige pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 17:50

Hallo iedereen..

Afgelopen zondag, 3 september, ben ik mijn verzorgpony verloren. Ze had een mooie leeftijd van 26 jaar, ik heb 3 jaar voor haar gezorgd, maar daarom plaats ik dit topic niet.

Bij deze pony stond nog een andere pony, Nikita. Niki is een merrie, welsh X arabier, van 14 jaar. Nu staat ze nog alleen, er komt wat nieuws, maar toch.. Nu staat ze nog alleen, en we moeten natuurlijk nog op zoek naar iets passends (Niki is toch een vrij lastige pony af en toe, heel dominant, hoewel dat nu niet meer zo heel sterk zal zijn). Nu proberen we met z'n allen (eigenaresse, andere verzorgster en ik) zoveel mogelijk op stal te zijn bij haar, maar verzorgster en ik moeten ook naar school en eigenaresse moet ook naar d'r werk..

Nu kijkt Niki nog iedere keer op als ze achter het land iets hoort (ze staat aan huis) en als ze doorheeft dat het Patty (overleden pony) niet is, zakt haar hoofd heel teleurgesteld weer omlaag.. Is logisch, want Patty was er al toen Niki kwam, het was ook haar allerbeste vriendinnetje. Nikita is dus erg verdrietig, eet ook niet van harte (ze eet wel, maar appeltjes eet ze echt van, nou baas, het is dat het moet..) dus we weten niet zo goed wat we haar moeten geven.

Welke (alternatieve) 'medicijnen' zouden jullie aanraden? Het is toch een periode van verdriet die ze doormaakt, en ze zal hier ook wel bovenop komen, maar helaas spreken wij geen paardentaal dus kunnen we het haar niet echt uitleggen. We willen haar nu zo goed mogelijk helpen. Welke kruiden oid zouden kunnen helpen?

Ik hoor het graag, het liefst snel ook als jullie iets weten..

Liefs, Ilse

Tellie

Re: Wat te doen met verdrietige pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:56

Zou zo'n medium die met paarden kan praten geen uitkomst zijn?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:57

van kruiden heb ik geen verstand, maar zorg dat er een ander dier bij komt wat afleiding geeft, of ga veel dingen met haar doen. Is even wennen, maar ze komt er wel overheen. Andere pony erbij is beste,kan ook in wei ernaast of in de buurt, maar dat ze wel gezelschap heeft

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 17:59

lynn_nikita: bij de buren staan ook 2 paarden, een fries en een shet, dus ze ziet in elk geval wel andere dieren. in het weiland lopen ook toch wel eenden en dergelijke rond, maar dat is toch wat anders dan een pony..

tessa: weet ik niet, ik denk dat we dat misschien wel kunnen proberen nu.. Lachen

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:00

Inderdaad zorgen dat ze iets te doen heeft, hang een lekkere lik it op, leg een bal neer, knutsel zelf iets in elkaar met een fles waar je biks in doet..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:01

Bij Luna is er ook heel wat uitgekomen wat we niet wisten.
En ook een aantal dingen die die vrouw echt niet kon weten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:19

je kunt er weinig aan doen...net als bij mensen heeft ze gewoon tijd nodig om het te verwerken...
knuffel haar heel veel,ga dingen met haar doen wat afleiding geeft en verder zul je gewoon moeten afwachten.....

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:38

Net als bij jou ils.. het verdriet slijt vanzelf.. helemaal als er straks een nieuw maatje voor dr komt.. Blijf haar gewoon de liefde geven die je dr nu geeft..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:23

iderdaat kan je er niks aan doen zorg dat er zo snel mogelijk een ander maatje komt vrag anders of je der tijdelijk bij de buren mag zetten als dat wel klikt. verder lekker uren met der gaan wandelen praten tegen der kroelen met der lekkere dingetjes geven speeltjes knutselen. en weet niet of jullie al een radio op stal heben dat wil vaak ook weleens helpen gewoon heel zachtjes aanzetten. als mijn paarden op stal taan staat ie ook altijd gewoon zachtjes aan. werkt wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:35

Ik zou ook zorgen voor een ander maatje,
misschien kan je Bach bloesems proberen, maar gezelschap lijkt me het belangrijkst.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:37

Bachremedie was ook waar ik aan zat te denken..
Maar snel een ander maatje zoeken zal denk ik toch het meeste oplossen Lachen.

Dani001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:38

Mss een ander pony'tje bijzetten, een shetje ofzo ?

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:42

Yep me Bach remedies kun je haar door deze periode helpen.
Heel veel sterkte!!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:39

mijn eerste ingeving: neem contact op met Muriel ten Haken, van www.mandeor.nl.
zij kan praten met dieren (jaja, vaag gedoe, ik geloofde het ook niet, maar het schijnt echt te kunnen), en is ook natuurgeneeskundige. ik heb gehoord dat marjolein-aroma-olie kan helpen (biedt troost), maar daarvoor moet je echt bij een deskundige zijn. dat is zij dus! ze is verder heel rustig, begripvol en aardig.
wens jou en je zielige pony veel sterkte. vind het enorm goed dat je dit wil doen voor Niki. hoop dat het helpt! houd je ons een beetje op de hoogte hier?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:47

Ik denk dat het even tijd nodig heeft, net als mensen voelt zij ook verdriet omdat ze haar maatje kwijt is. Inderdaad misschien wel een idee om eens iemand te benaderen, bijvoorbeeld bovengenoemde naam, Muriel ten Haken.

Voor nu in ieder geval veel sterkte...

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:00

Ik zal ook verdrietig zijn als mijn maatje weg was en ik geen nieuwe erbij krijg. Ik zal dit niet proberen op te lossen met medicijnen maar met een (leen)paard/pony.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:01

Mijn paard mist mn andere pony oko heel erg...echt sneu mijn pony is niet dood maar heb haar ergens anders heen gebracht....

Elke keer als ze eeb schimmel zie dan kijkt ze idd ook zo van daar heb je der...maar dan ziet ze dat het ze niet is en dan zakt ze iid ook omlaag.....maarja ze heeft wel genoeg afleiding op de manege bij ons...maartoch denk ik dat ze der wel altijd zal blijven missen het zal wel minder worden....!

Soms heb ik de neiging om met ze samen een buiten ritje te gaan maken...maar ja dan zien ze elkaar weer en dan moeten ze weer uit elkaar dat is ook weer zo wat....vidn het ook zo rot en vervelend voor ze....! Terwijl mn andere de pony die weg is daar merk ik helemaal niks aan dat ze der mist die heeft het wel naar der zin zo....

IloveJaimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:11

Ik zou ook zorgen voor een maatje

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:15

Heeft zij wel afscheid kunnen nemen van patty? daarmee bedoel ik dat ze heeft gezien dat aptty dood is en eraan heeft kunnen snuffelen enzo?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 22:40

Maflinger schreef:
Heeft zij wel afscheid kunnen nemen van patty? daarmee bedoel ik dat ze heeft gezien dat aptty dood is en eraan heeft kunnen snuffelen enzo?

jep.. ze mocht er van de dierenarts niet bij zijn toen Patty ingeslapen werd, maar daarna is ze erbij gelaten, heeft ze eraan gesnuffeld, en ze beet ook in Pat van, kom nou mee, sta op, je mag niet weg zijn! heel zielig, maar ze heeft gezien dat Patty er neit meer is.. toen Pat opgehaald is hebben we haar weer mee naar voren genomen en toen trok ze wel naar die plek toe waar ze lag, maar toen ze zag dat patty er niet meer lag liep ze eigenlijk wel door..

@ IloveJaimy, het is mijn verzorgpony, ik heb het geld (en de tijd) niet om nu een eigen pony te kopen, maar ze zijn er wel mee bezig. Het zal in het begin wel botsen, ze zullen moeten wennen aan elkaar, maar ik kan alleen maar hopen dat er snel iets nieuws komt..

@ dierfysio, bedankt! ik zal de site bekijken en even doormailen aan de eigenaresse Lachen dan kan die er ook even kijken..

natuurlijk hou ik jullie op de hoogte Lachen

ze leek vandaag alweer wat vrolijker, ondertussen eet ze weer normaal, en ze begint alweer iets meer praatjes te krijgen. Ze is wel heel veel aanhankelijker dan voorheen, zo zou ze vroeger niet zomaar even komen knuffelen en daarna weer verder gaan met eten, doet ze dat nu wel, al ben je aan het uitmesten komt ze even kijken, vegen, komt ze even kijken, gewoon even knuffelen Lachen 't gaat dus wel al wat beter, al is ze nog wel kijkerig enzo, heel hoopvol, maar dat wordt ook wel minder denk ik Lachen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 06:49

knuffels hebben we allemaal een keer nodig, en zielige pony's natuurlijk al helemaal! Lachen
verwen haar maar een beetje nu.

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:58

ach vindt het erg zielig voor der..het zal zeker moeten slijten net als bij mensen..hopen dat ze straks met die andere pony goed kan opschieten en weer lekker vrolijk wordt..veel succes en geef der maar een knuffel van me

cind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:30

bergamotolie kan ook helpen .

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 21:13

bedankt!

Mijn moeder stuurt haar nu ook iedere avond reiki, hopelijk reageert ze daar ook goed op. Morgen ga ik d'r weer even bezighouden.

Ik zal alle knuffels aan d'r geven!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:20

gewoon zsm een nieuw diertje plaatsen jij kan namelijk geen maatje vervangen voor
haar omdat je een mens bent zij heeft gewoon een nieuw paardje nodig!
bach druppels zouden haar rustiger kunnen maken maar ik zou echt zsm iets nieuws neerzetten
en wat het is maakt dan niet uit een geit, schaap whatever!!