Groene leem??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dailonka

Groene leem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 18:08

Hallo,

Mijn paard heeft sinds 1,5 week een verdikking net boven de kogel aan de achterkant van haar achterbeen. Ze loopt er niet echt kreupel van, alleen in stap is ze niet helemaal regelmatig.

Nu heb ik gehoord dat groene leem de afvalstoffen uit het lichaam haalt en dus ook zwellingen. Op bokt las ik ook dat je het door het voer kan doen, maar ook op het been kan smeren. Moet daar nog een bandage of wat overheen?

Wie kan me helpen?

Jeanet

Harvin

Re: Groene leem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:35

Ik smeer groene leem zo op de plek en haal het de volgende dag er weer af. Je heb ook leem voor door het voer maar volgens mij is dat andere en is dat weer goed voor de darmen. Je kan ook Traumeel halen dat is voor zwellingen en verstuikingen daar heb je een zalfje van maar ook druppels voor door het voer. Succes

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:38

Voor zwellingen moet je groene leem opsmeren en ongeveer na een uur er weer afhalen.
De leem die je erop smeert is volgensmij wel iets anders van samenstelling als de leem die je kunt voeren..

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 13:49

koelen werkt veel beter stappen op het harde en koelen, als een paard in stap al niet goed is is er toch wel iets meer aan de hand, zou ff een da erbij halen, waarschijnlijk heb je een peesprobleem, misschien heb je wel mazzel en is het alleen maar een gal maar dan weet je het zeker en rij je niet iets kapot...

Dailonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 15:40

Hm, ik heb er stap neergezet, maar ik bedoel eigenlijk draf.
Aan de hand op het harde en aan de longe zie ik er niets aan, maar als ik er op zit voelt het in de draf niet fijn aan.
Ze heeft dit vorig jaar ook al x gehad, ik denk meer aan uitglijden/verdraaien in de wei met nat weer.
Toen was het pas na 5 weken weg. Daarna een jaar geen probleem gehad.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:45

de leem is wel het zelfde.

er is alleen 1 ding anders, end at is hoe grof de korrel is.

Fijn of extra fijne leem wortd meestal door het vor gedaan (of gezichts maskers mee gemaakt op de opleiding schoonheidsverzorging), de grovere varianten worden meestal gebruikt voor uitwendig gebruik.

Ook voor mensen schijnt het goed te zijn (als inwendige reinigings kuur). Mn moeder vroeg steeds of ik van stal wat leem voor dr mee wou nemen. Toen ik er achter kwam dat ze het zelf opat vond ik het toch ietsjes minder....

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:03

Ik heb goeie ervaringen met groene leem.. Het paard wat ik reed had een klap gehad van een ander en een diepe wond in zijn sprong, maar deze was niet meer te hechten. Ik ben groene leem gaan halen en heb deze op en in de wond gesmeerd. Je kan groene leem ook inwendig gebruiken. Het resultaat was een mooie schone wond, zonder wild vlees vorming die zich langzaam sloot... zonder litteken weefsel.. SUPERSPUL

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:20

LET OP!!! inwendige groene leem kan je niet geven aan een paard met een chip of pinnen!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:25

Hee, dat is weer iets nieuws in mijn oren... vertel...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:33

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 06:34

Ik heb ook gehoord dat een chip zou kunnen gaan zwerven bij gebruik van groene leem.
Ik zou het voor de zekerheid niet geven aan een paard met chip.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:38

men ging er een tijdje vanuit dat de chip uit het lichaam zou gaan bij het voeren van groene leem. omdat het alle "afval" stoffen uit het lichaam (eigenlijk bloed) haalt.

De Chip zit alleen niet in het bloed (dadn zou het het hele lichaam door gaan) maar zit in gekapselt in een spier. Nadat de chip is geplaatst werd ons aangeraden iets van 3 maandan (dacht ik hoor) geen leem te geven omdat die dan nog is is ingekapselt.
Daarna zit die "vast" in de spier en kan je het gewoon voeren!

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:19

gen ervaring met groene leem maar wel met koelende leem mijn paardje heeft een peesblessure gehad en het geen wat ik moest doen was heel veel stappen op een harde bodem goed koelen met water of leem overdag en shavond grijze leem (warm makende) met een bandage erover ze mocht niet in de wei en alleen rusten in de box.. hoop datje er wat aan heb succes groetjes

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:16