Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cassidy schreef:Ik sta er open voor en heb goede ervaringen bij mezelf en ook bij mijn paarden.
Maar alternatieve geneeswijzen, wat valt daar bij jouw onder? Acupunctuur, fysiotherapie, osteopaat, chiropractor, homeopaat, bach bloesem, reiki?

dierfysio schreef:(dier)fysiotherapie is zeer zeker GEEN alternatieve geneeswijze; het is rijkserkend en je moet er 6 jaar HBO/post-HBO onderwijs voor volgen.
trek dat dus niet gelijk met alternatieve zaken en ook beunhazerij, zoals wichelroedes, paardenmasseurs, allerlei krakers, kruidenvrouwtjes en fluisteraars svp

ik bedenk me nu net tijdens het afwassen dat vele goede genezers alternatief en regulier in voorgaande levens ( en nu wordt het voor sommigen heeeeeel moeilijk
) juist die ervaring en scholing in de geneeskunst al gehad hebben en dat nu in dit leven niet nog eens hoeven te den, zij VOELEN en WETEN wat goed en slecht is. Daar hebben zij vele jaren over gedaan. Dat valt niet in een studie te leren, dat noemen ze leven......
lennie schreef:Ow jaik bedenk me nu net tijdens het afwassen dat vele goede genezers alternatief en regulier in voorgaande levens ( en nu wordt het voor sommigen heeeeeel moeilijk
) juist die ervaring en scholing in de geneeskunst al gehad hebben en dat nu in dit leven niet nog eens hoeven te den, zij VOELEN en WETEN wat goed en slecht is. Daar hebben zij vele jaren over gedaan. Dat valt niet in een studie te leren, dat noemen ze leven......
lennie schreef:Ow jaik bedenk me nu net tijdens het afwassen dat vele goede genezers alternatief en regulier in voorgaande levens ( en nu wordt het voor sommigen heeeeeel moeilijk
frunnik schreef:lennie schreef:Ow jaik bedenk me nu net tijdens het afwassen dat vele goede genezers alternatief en regulier in voorgaande levens ( en nu wordt het voor sommigen heeeeeel moeilijk
Over wetenschappelijke onderbouwing gesproken....... Heb ik zeker in mijn vorige leven niet goed opgelet, want ik moet toch echt 6 jaar studeren om dierenarts te worden.
Maar goed. Osteopathie is in Belgie ook door het rijk erkend geloof ik. De osteopathen die bij ICREO hun opleiding hebben gehad zijn dus volgens mij in Belgie wel erkend. Maar goed het blijft vaak vaag.
Ik vind trouwens sowieso dat de topicstarter zijn vraag wat anders zou moeten formuleren. Het begrip alternatieve geneeskunde is namelijk nog wat vaag. Ik vind er nogal een verschil in zitten of je praat over een een dierfysio, osteopaat, manueel therapeut, accupuncturist, homeopaat of bijvoorbeeld iemand die met paarden kan praten of via foto's wel even kan zien wat jou paard mankeert.
Begrijp me goed, zeg niet dat de een slechter is dan de ander ofzo. Maar naar de werking van accupunctuur is bijvoorbeeld wel enig onderzoek gedaan en bij de mens is geloof ik zelfs bewezen dat het werkt. Denk dus niet dat je alles zomaar op de grote hoop moet gooien, maar onderscheid moet maken per beroepsgroep.
Citaat:trek dat dus niet gelijk met alternatieve zaken en ook beunhazerij, zoals wichelroedes, paardenmasseurs, allerlei krakers, kruidenvrouwtjes en fluisteraars svp
lennie schreef:Zo leuk wanneer je uitspraken maar half gelezen en half overgenomen worden. Zo ontstaan misverstanden.
haha