gehemelte?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

gehemelte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 10:58

weet niet of het hier hoor?ben het een hele tijd geleden ook ergens tegen gekomen maar kan het niet meer terug vinden.

ik keek vanochtend even naar de tanden van mijn jaarling en toen zag ik bij zijn boventanden.daarachter zijn gehemelte of tandvlees? eronderuit komen.
zijn tanden had hij ook niet helemaal op elkaar.aan de zeikant zag je het ook.

is dit erg?en wat kan je er aan doen?

Cassidy

Re: gehemelte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:00

Dit heet een hangend rooster en kan verschillende oorzaken hebben. Hij kan last hebben van het wisselen, een vitaminegebrek hebben of een geiirriteerd verhemelte hebben doordat hij veel stro eet.
Sommig paarden blijven er last van houden, bij anderen is het maar tijdelijk. Ik zou een vitaminepreparaat geven, en het even afwachten. Als je het echt niet vertrouwd de DA erbij halen. Kijk even op deze pagina (FAQ van de paardenxdrogist)

http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... eitID=6891

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 11:17

dit heb ik nog staan : Probio Forte bestaat uit verschillende bacteriestammen. Het ondersteunt de darmflora waardoor de weerstand wordt verhoogd maar ook de darmwerking en spijsvertering wordt verbeterd.

zou dat ook kunnen?omdat dat ook voor oa spijsvertering is.

van stro denk ik niet dat hij het heeft.hij komt niet veel in de stal.hij is ook nog niet aan het wisselen (wat je kan zien zo)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:18

Dat kun je geven, maar zitten daar ook vitamines en mineralen in?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 11:28

Red Cell van de paardendrogist kan je ook proberen; dat zijn allemaal vitamines die je dan een tijdje dagelijks kan geven.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 11:38

weet niet of er daar ook vitamines in zitten.zal even kijken :
Probio Forte bestaat uit verschillende bacteriestammen. Het ondersteunt de darmflora waardoor de weerstand wordt verhoogd maar ook de darmwerking en spijsvertering wordt verbeterd.

Probio Forte wordt o.a. gebruikt na een antibiotica kuur en/of ziekte maar ook bij gasvorming, obstipatie, diarree en bij koliek gevoelige paarden. Samen met de Teunisbloemolie kan Probio Forte gebruikt worden bij huid- en luchtwegproblemen.

Voor inwendig gebruik.

Ingrediënten
Bifidobacterium lactus, Lactobacillus acidophilus, Lactococcus latis, Enterococcus faecium, Lactobacillus casei, Lactobacillus salivarius, Fructo oligo sachariden.

Totaal 1 miljard levensvatbare kiemen per gram.

er stond ook iets van zeewier geven.ik zal vanm even langs gaan bij ruitershop om te kijken wat ze hebben.zal ook even naar red cell kijken.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 20:53

Men noemt dit hangend rooster, maar eigenlijk bestaat een hangend rooster niet.
Dit gedeelte van het verhemelte is altijd wat sponzig en dikker dan de rest. Jou paard is vast nog jong en de bovensnijtanden zijn nog erg kort waardoor het verhemelte er iets onderuit komt. Niks aan doen, gaat vanzelf weg.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 23:01

hij is van januari 2005 dus nog best jong jah.heb hem de probio forte nu 1 x al gegeven.verder nog nix want ruitershop was dicht.

hebben alle jonge paarden dit dan? heb bij mijn ruin dat eigenlijk nooit gezien die is nu inmiddels 4

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 09:34

Dit komt veel voor en is volkomen normaal. Voel eens een willekeurig ander paard in de mond. Achter de bovensnijtanden is het gehemelte altijd wat dikkig en voelt als een leren kussentje.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 12:04

bedankt voor de reacties.had vanochtend nog een keer gekeken.maar nu zag je het weer niet ?
hij heeft er ook geen last van,want hij eet echt superveel en goed. en is gewoon vrolijk enz..