doorrijden?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

doorrijden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 13:13

ik heb nu een neopreen singel voor mijn pony, maar nu is ze toch al enkele keren doorgereden.

Ik heb iedere keer ontsmet met betadine, en ingespoten met acederm. ook hebben we een bontje omgehad. maar ik kan dit niet iedere keer blijven doen, de singel ligt niet te ver naar voren want daar let ik op met rijden.

maar weet iemand wat ik verder nog kan doen om het doorrijden te voorkomen?

foto's komen zometeen ben ze nu aan het laden Knipoog

MissBambi

Re: doorrijden?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 16:22

het zou heel fijn zijn als iemand een antwoord had Lachen

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 16:23

Dit heb ik wel meer gehoord over die neopreen singels. Ik vermoed dat het komt doordat ze weinig tot geen vocht opnemen, waardoor het gaat irriteren en schuren. Een bontje lijkt me geen onverstandig idee, maar je geeft zelf al aan dat dat niet altijd kan. Dan zou ik denk ik toch een andere singel aanschaffen als ik jou was!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 16:25

Oke Knipoog

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:48

Hoi,
Misschien is een andere singel inderdaad een goed idee, maar ik zou voordat je een andere singel gaat proberen toch eerst de huid van je pony tot rust laten komen.
Succes!
Groetjes Astrid.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:51

ik denk dat rust een goede oplossing is, misschien kan je als je erg gevordert ben, eens proberen zonder singel te rijden
dit is best wel moeilijk hoor!!
of je moet een goed absorberende singel vinden,
succes!!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 21:05

nou ben zat ver gevorderd hoor Knipoog maar ik heb nu een bontje om de singel kan dan wel gewoon rijden.. maar dat is dus geen oplossing om dat te blijven doen.. heb hem net dus met betadine gewassen.. en ga dus nu ook op zoek naar een andere singel Knipoog rij trouwens regelmatig alleen met halster Knipoog

shaneen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:32

het iedere keer "ontsmetten" met betadine doe je dat met de spray of met de andere, want de andere zijn nat en houden de " wond" dus nat dit werkt dus juist averechts, beste is de plek goed laten helen dit kan je versnellen door er met een uv lamp op te schijnen en dan idd met een andere singel te gaan rijden, waarschijnlijk kan jou paard ook niet tegen een leren singel, probeer gewoon een katoenen, succes, kleine extra tip, laat ook je zadel nakijken of die wel goed ligt want als die te veel heen en weer beweegt hou je de irritatie bij de singel..

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:41

En waarom kan je niet met een bontje blijven rijden dan? Die van mij is ook erg gevoelig op de plek van de singel hij krijgt snel bultjes. Sinds ik dus elke dag met een singelbontje rijd heeft hij nergens last meer van.Denk eraan dat het wel echt lamswol moet zijn. De goedkopere bontjes zijn van nylon die snel gaan irriteren.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:33

Je kunt de huid ook harder maken door er kampferspiritus op te smeren.