Mijn 4jarige kwpn merrie heeft sinds een weekje last van haar rug
. Als ze gereden wordt schud zij heftig met haar hoofd en loopt enorm scheef
. Het hoofdschudden deed zij eerder ook wel, omdat ze wat moeite had met contact zoeken van het bit, na 10min was t over. Maar dit maal was het vreselijk erg
. Zadel eraf, en net achter het zadel, op de rechterkant naast de ruggegraat zit een spier, die loopt door tot haar bil. Als je deze spier hard beetpakt (hard opdrukt zeg maar) dan duwt ze haar rug naar beneden. Ze gaat met haar rechterbeen dan ook in rust stand staan. Op harde ondergrond lopen is ze NIET onregelmatig, bij longeren idem dito, dat gaat goed. Maar zodra er een zadel op komt met iemand erop (dat drukt dus op die spier) heeft ze gewoon erg pijn. Van een ervaren persoon moest ik haar een weekje rust geven. Daarna lichtjes longeren zonder bijzet oid. Ze heeft een dekje op en 2x daags smeer ik het in (ben ff de moeilijke naam vergeten van hoe dat spul heet). Het lijkt nu wel iets minder te worden maar het is nog niet 100% over. Van onze DA hoorde ik dat haar spier waarschijnlijk over belast is, dit kan gebeurd zijn in de wei terwijl ze aan t dollen was (en dit doet ze vaak, vliegen, bokken,etc). Toch zit ik er over te denken om naar een therapeut of magnetiseur te gaan. Wat vinden jullie, moet ik eerst haar de kans geven om zelf "beter" te worden of toch maar iemand inschakelen. De DA zei dat dit wel 2-4weken kon duren, ik kon t vergelijken met mn eigen rug als ik daar een spiertje in zou verrekken. Maar toch, van deze DA heb ik al niet zoooo`n hoge pet op....en tis toch wel mijn paardje en ik kan aan de buiten kant niet zien hoe t vanbinnen natuurlijk precies zit...