paardentandarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niky

paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 09:02

Hoi,

Volgend jaar wordt mijn paardje ingereden. Ik vroeg mij af of ik ervoor misschien best eens een tandarts laat komen? Om te zien of alles in orde is. Dat hij daar toch al geen last van heeft.
Hij zou dan 3 jaar zijn.

groetjes

Zondebokje

Re: paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:03

Nee meestal is het dan nog niet nodig....die van mij is vorig jaar voor het eerst geweest toen was ze 4 en was er nog niks te doen...ja ze konden vertellen wat ze nogmoest wisselen meer niet....

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:09

Ohw, mij is joust geadvizeerd om tijdens het wisselen en inrijden wel na te laten kijken. En de eerste jaren, tot 5 á 6 jaar extra te laten controleren omdat er dan veel veranderd in het gebit...

Als ik in jou schoenen stond zou ik het van te voren even laten checken.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:12

ja tuurlijk je moet altijd er zorgvuldig mee om gaan...die van mij gaan 2 x in het jaar! Ze zijn gister nog geweest die van mij is nu 5 en het was nu heel hard nodig.....

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:20

Zou ik wel doen. De mijne heb ik met 2,5 jaar laten nakijken en hadt vreselijk last van haken. Nu een half jaar later weer laten kijken en weer haken en veel doppen. Door het wisselen kunnen ze heel veel last van haken krijgen. Dus controleren voor het inrijden is wel zo eerlijk.

Niky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 20:20

Ik had het nog al gehoord dat het werd gedaan, omdat ze beginnen wisselen enzo.
Ik heb zoiets van, hij moet ingereden worden, das op zich al een belevenis, en als hij dan nog eens last heeft van zijn tanden...

dus ik laat een tandarts komen Ja

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:58

Hoi,
Ik zou inderdaad de paardentandarts even laten kijken voordat je een bit bij je paard indoet, is inderdaad al een belevenis op zich en je wilt geen negatieve ervaringen!!
Mijn paard heb ik ook voor het zadelmak maken na laten kijken. En tussendoor ook al een aantal keer. Je moet met wisselen goed op je paard letten, als hij uit zijn mond gaat stinken weet je zo goed als zeker dat er een dop zit. En een beetje voorzichtig zijn met rijden tijdens het wisselen.
Ik doe mijn paard elk half jaar en indien ik twijfel ook nog tussendoor.
Succes!
Groetjes Astrid.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:01

Het is idd een goed idee om vantevoren even de tandarts erbij te laten. Ook om meteen te zien of alles in orde is, zodat je in ieder geval een goed begin maakt wanneer je het bit in doet.