Hoi,
Toen mijn paard afgelopen april ook luchtwegproblemen had, ben ik ook op zoek gegaan naar middeltjes voor zijn longen.
Er is een erg groot aanbod en ik heb een aantal dingen geprobeerd, oa luchtwegpoeder van de Groene Os. Je hebt van die siroop voor de keel en luchtwegen etc etc.
Mijn ervaring is dat er eigenlijk niks helpt en dat je paard beter af is bij puur natuur.
Zorg dat de slijmen goed uit zijn longen gaan! (ik concludeer slijmen, doordat je zegt dat je paard zwaar ademt, weet niet 100% zeker dat er slijmen zitten?)
Voer nat hooi, veel buitenlucht en geef je paard lichte tot matige beweging, naar gelang hij/zij aan kan.
Zeker niet stil zetten, rust roest.
Al stap je iedere dag maar een kwartier, maakt niet uit, alle kleine beetjes helpen.
Mijn paard is weer 100% de oude inmiddels gelukkig. Ik merk niks meer aan hem, ook mede door de goede homeopaat. Deze zit bij Antwerpen. Zou een bezoek aan hem echt aanraden.
Doe je geld niet naar de PD, maar investeer in die homeopaat, zou ik bijna willen zeggen...
Heel veel succes en vooral niet afwachten hoor, luchtwegproblemen moet je serieus nemen. Maar zo te lezen doe je dat al 
Beterschap!!