Serieus afgekeurd of overbelast ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje2

Serieus afgekeurd of overbelast ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 15:19

halloww ik ben suzan
en ik heb een super lief paard op het oog!
ik heb haar nou op proef en ze doet het hardstikke goed!,
lief in de omgang netjes lopen enz.. dus kortom het perpecte paard!!!
allen is ze een keer gekeurd na de ponykampen.. dit is erg zwaar werk het paard loopt dan ong 4-6 uur per dag en ze had 7 weken mee gelopen erg veel dus!!
ze was toen niet goed gekeurd op de buigproef links achter...
ze bleef dus kreupelen.. de dierenarts zei toen dat dit ook kon komen door overbelasting en dat het dus gewoon over kon gaan.. maar nou ben ik dus benieuwd wat jullie er van vinden.. kan het echt overbelasting zijn of moet ik serieus opzoek naar een ander paard??

alvast bedankt Bloos

Casarell

Re: Serieus afgekeurd of overbelast ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:23

Het kan idd een teken van overbelasting zijn. Maar is de eigenaar ervan verzekerd dat ie een gezond paard verkoopt? Je zou op papier kunnen zetten dat als het met 2 maanden niet over is, je haar terug brengt.. Of je betaald haar pas als ze rad is...
Meestal is het overigens een van de voorbenen die overbelast is, dus dat maakt het er niet makkelijker op..

Jenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:29

Het kan inderdaad overbelasting zijn. (Laten we hopen dat het dus nog terug over gaat). Ik zou haar laten rusten en na 2 maanden herbekijken. En opnieuw een onderzoek door de dierenarts laten uitvoeren. Dan weet je of het overbelasting was of niet. Bij overbelasting heb je echter wel het gevaar dat dit altijd een zwakke plek blijft. En dat de kreupelheid dus kan terug komen.

Suusje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 15:29

bedankt voor je reactie!
ik ben er erg blij mee te horen dat het inderdaag overbelsating kan zijn Knipoog De eigenaar was verantwoordelijk voor de keuring en hij wil ook niet dat hij geen goed paard aan me verkoopt dus hij is zeker bewust dat het misschien geen gezond paard is Knipoog
verder hebben we afgesproken dat ze na de proeftijd nog een keer gekeurd wordt of zou dit een te korte genezings periode zijn??

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 15:31

Ja, goeie vraag. Wel vervelend als het paardje aan de andere kant helemaal bij je past.

Maar heeft de veearts gezegd waar het precies zit of kan zitten? Kogel of spronggewricht? Ik zou voor de zekerheid toch even een foto laten maken, als dat voor jou haalbaar is. Foto's maken is echt niet zo super duur en dan heb je meteen zekerheid. Ik weet niet waar je het paard voor wilt gebruiken? Recreatief of toch wel meer richting fanatiek lessen en wedstrijden rijden? Het kan natuurlijk altijd nog overbelasting zijn maar misschien krijgt het paard er wel meer last van als die ouder wordt.

Succes met het maken van je keuze!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:28

hoelang is de keuring geleden dan?

Een buigproef kan je zo weer herhalen toch? Soms zit er na 2 weken al verbetering/verandering in

ga nooit een mondelinge overeenkomst aan bij het kopen van een kreupelend paard, daarmee sta je straks met lege handen mocht er wél wat zijn.

Zet het in iedere geval zwart op wit.

En waarom laat je geen foto's maken? Kan je dat ook uitlsuiten?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:52

Tja.. ik zou hier mee oppassen. Ik zou foto's laten maken, zodat je weet wat er mis is.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:51

Kan van de overbelasting zijn.... ik zou het toch houden op iets structureels, paard loopt niet voor niets kreupel. En wat is oorzaak en wat is gevolg in deze? Dat is je raadsel..... ik zou oppassen.

Suusje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 19:36

hee hardstikke bedankt voor jullie reacties!!!
maar ze is niet kreupel ze was alleen afgekeurd op de buigproef links achter... Ze is 2 weekjes geleden gekeurd en we laten haar over 4 weekjes weer keuren en evt. foto's maken! heel erg bedankt voor jullie adviezen!! ik heb hier heel veel aan gehad! groetjes