kapotte knieen na struikelen op de weg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caballos

kapotte knieen na struikelen op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 13:13

We waren gewoon aan het stappen en ik had net mijn teugels opgepakt want we gingen oversteken en tijdens het oversteken struikelt mijn paardje op haar knieen. Ben meteen afgestapt (toen we aan de andere kant waren) en gekeken. Ja hoor, 2 schaafwonden van 1 bij 2 cm! Ook haar neus had wat beschadiging opgelopen.....
Zelf had ze er niet zoveel van, maar ik was aardig geschrokken! Ben naast haar naar huis gestapt.
Het heeft bijna niet gebloed. Thuis gekomen heb ik het gewassen met betadine schrub en met een schone handdoek droog gemaakt en er zalf op gedaan.
Vanmorgen (want het gebeurde gister avond) zag het er redelijk uit, niet dik en het had niet meer gebloed en ze leek ook wel goed te lopen.
Mijn vraag is eigenlijk of meer mensen dit gehad hebben met hun paard en of hun paarden nog last van hun knieen hebben gekregen, want daar ben ik een beetje bang voor. Een paard kan heus wel wat hebben en soms zien dingen er erger uit dan dat het in werkelijkheid is maar toch.

magicrover

Re: kapotte knieen na struikelen op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:24

Even in de gaten houden. Misschien wat stijf, maar als het niet dik is, dan zou ik me geen zorgen maken. wond behandelen tegen infecties is altijd goed. Als ze na een week nog slecht loopt even hulp inschakelen.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:37

ja idd gewoon goed schoonhouden
lekker laten bewegen als de wondjes dan maar niet open gaan
En ff in de gaten houden of ze vaker struikelt en niet kreupel loopt

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:07

Dat komt vast weer goed. Als ik zo je verhaal lees zou ik mij niet teveel zorgen maken.

Mijn merrie is 5 jaar geleden uitgegleden en heeft daarbij een enorme vleeswond op haar voorknie opgelopen. Foto's gemaakt om te kijken of er geen troep in de wond zat en dierenarts heeft het gehecht en heel dik ingetaped maar aangezien het een bewegingsplek is knapte de hechtingen de volgende dag open. Tja, dit hadden ze ook al voorspeld maar toch is het jammer als het dan gebeurd.

Paard heeft 2 weken op de kliniek gestaan en de wondranden wilden maar niet naar elkaar toe groeien, ze zagen het daar als een probleem en dat zou nooit meer iets worden. Maar het is een schat van een paard, altijd vrolijk en ik kon het daarom niet over mijn hart verkrijgen om haar weg te doen. Paard leek er zelf ook geen last van te hebben dus behandeling voort gezet en vele dierenartsrekeningen over de mat zien komen.

Nu rijd ik zelfs L-SGW met haar! Littekenweefsel is tot op heden geen probleem geweest voor mijn paard meer dat andere mensen het zien en ervan schrikken.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 14:34

Bedankt! Ze struikelt weleens vaker, maar zo erg dat ze voorover viel had ik nog niet meegemaakt! Ik hoop niet dat het nog een keer gaat gebeuren, arme beest, zelfs haar neusje geschaafd! Ik maakte me zorgen om haar kniegewrichten, die krijgen toch een klap te voorduren! Maar goed even aankijken, ik denk blijven bewegen de eerste dagen maar niet overbelasten enne de 2e dag is spierpijn altijd het ergste toch?

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 14:48

Zou me niet zo druk maken. Als paarden spelen, vallen ze ook wel eens op de knieen. vaak weten mensen dit niet eens en zien ze alleen een wondje.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:08

mijn pony gaat ook wel eens door der knieen heen. gewoon wonden onsmetten. als ze kreupel zijn weekj op rust als ze er dan vanaf zijn kan zijn dat ze stijf zijn. je hebt ook beplaade zelf kan zo ff nie top de naam komen zit groene leem in werkt erg goed.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 09:21

Badankt!
Gisteren heb ik haar even laten lopen in de longeerbak, eerst nog een beetje stijfjes, maar daarna alles ok. Wonden zien er ook mooi uit en niet dik! Als ze kreupel zou moeten zijn was dat al lang te zien geweest!? Maar die 2 wonden op die witte knieen zien er wel rot uit! Vanavond les, maar we doen lekker rustig an en op 't gemakje!

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 13:58

nu 6 dagen na de val, nergens last meer van! Bedankt voor de tips!

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:28

Het lichaam zelf zijn werk laten doen tijdens het helen van de wonden en dan komt ook dat goed.