Er is een paard bij mij op stal en die gedroeg zich vandaag een beetje vreemd. Het is zelf een dikke donder en een bijtgraag type. Vandaag toen ik aankwam was stalgenoot er ook even en die vertelde net dat ze even een lekkere buitenrit had gemaakt. Op dat ogenblik ging het paard liggen in stal. Iets wat al erg vreemd is.
We hebben haar maar laten liggen met het idee die zal wel moe zijn. Na 5 minuten kwam ze weer omhoog, en begon te schrapen met haar voor benen. Ook liet ze haar hoofd zakken en liet haar biks wat ze had gekregen liggen. Ook niet helemaal oké.
We hebben haar getempratuurd en die liet blijken dat ze geen verhoging had. We zijn even bij haar gebleven en we vonden haar bij vlagen onrustig. Draaien in de stal, kont tegen de muur. Vaak is het zo als je bij haar staat dan draait ze van je weg. Ze is niet echt contactbewust zeg maar. Nu stond ik bij haar en ze wilde graag dat ik haar buik ging aaien. Ze draaide echt naar je toe van 'toe maar even'
We zijn met haar gaan lopen omdat we het niet echt vertrouwden. ze wilde geen gras eten aan de kant van de weg. Na 15 minuten in de stromende regen weer terug gelopen naar stal. Na 10 minuten had ze wel gemest. Dus dat was een goed teken, maar die rare symptomen bleven.
Is dit nu koliek of niet?
We hebben de boer ( lees zwager van stalgenoot) gevraagt om even te blijven opletten. Ik ga straks nog even kijken want het sinds me niet.
Wat is dit?