Weer een bloedneus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kamatz

Weer een bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 09:25

Ik heb een aantal maanden geleden ook een topic geopend over dat mijn paard constant een bloeding had uit zijn rechterneusgat.
Ik ben daarop ook verschillende keren naar de VA geweest en ook naar Moerbeke. Ze hebben Diablo daar helemaal binnenste buiten gekeerd maar ze konden niks vinden waar het nou vandaan kwam.
Op 16 februari '06 had hij zijn laatste bloedneus gehad.

Na deze tijd ging het super met hem en we waren weer volop aan het rijden. Maar nu afgelopen vrijdag na een periode van 27 weken had hij ineens weer een bloeding uit zijn rechterneusgat. Weer plotseling en gewoon tijdens rust in zijn box. Hij heeft niet gehoest en ook niet gebriesd want toevallig was de eigenaresse van stal daar 1 1/2 uur aan het sjouwen en heeft niks gehoord.

Ik vind dit wel zo typisch. Vorig jaar begon het begin oktober en nu zitten we bijna begin september. Wat denken jullie hier nou van?
Want ik word hier wel aardig moedeloos van en ik wil gewoon weten waar dit nou precies vandaan komt. Want echt normaal is dit niet.

Groetjes pamela Knipoog

SpikyBlue

Re: Weer een bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:39

Wanneer laat jij je paard altijd enten? Een voorbeeld: mijn paard hoestte altijd de hele winter door, vanaf september tot februari (inderdaad!) tot ik besloot hem voortaan in augustus te enten. Sindsdien gebeurt het niet meer. Ik heb het gevoel dat het met de weerstand te maken heeft. Misschien dat een dierenarts dit beter uit kan leggen.. Het kan ook zijn dat ik de plank volledig mis sla hoor maar ik heb er zo'n gevoel bij. Succes..

kamatz

Re: Weer een bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 16:51

Ik kan het idd eens navragen.

Het is wel zo dat mijn paard altijd in juni of juli ingeënt werd en vorig jaar was dat ook het geval. Ik heb hem alleen dit jaar ook nog een keer in januari laten enten omdat ik dan gelijk zou lopen met de rest(dat is wat handiger). Maar toen had hij er ook al last van. Het is vorig jaar oktober begonnen tot en met februari inderdaad en nu begint het weer.
Ik ga morgen gewoon bellen. In ieder geval bedankt voor je antwoord Haha!

Groetjes pamela Knipoog