rustgevende 'middeltjes' op grootmoeders wijze?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

rustgevende 'middeltjes' op grootmoeders wijze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 23:14

Ik vroeg me af of er gezonde rustgevende middeltjes zijn voor bij het voer van je paard te doen?
En dan bedoel ik niet 300 poedertjes oid...

Dus dat ze niet meer zo gespannen/schrikkerig/nerveus zijn op vreemde terreinen en gewoon thuis op weide? Lachen

Haffie2006

Re: rustgevende 'middeltjes' op grootmoeders wijze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 07:51

Probeer eens op de paardendrogist.nl
Die hebben voor alles wel wat.
Succes

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:42

Rescue Remedy van Bach. Als je de moeite neemt om je in de Bach Remedies te verdiepen kun je zelf een combinatie van remedies maken die het best bij jouw paard past. Er zijn hier verschillende boeken over te koop en op internet is hier ook veel over te vinden.

Juweel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:51

Bach Rescue is toch alleen voor acute aanvallen, dacht ik?

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:07

rescue is super fijn! mijn paard kreeg het in de eerste periode ook om hem te kalmeren..en dan kun je naar een homeopath gaan om uit te laten zoeke welke druppels je dagelijks kunt gaan geven,de druppels die bij jouw paard passen.de rescue is idd voor als je paard opeens heel erg gestresst word,maar voor mee te beginne is het wel goed

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:11

Tempralex bij de paardendrogist. Ik heb het gegeven na een vervelende ervaring op wedstrijd. Hij werd niet sloom maar was beter bij de les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:34

Nervo Horse [Pavo]
Easy Going [NAF]
Kruiden als Kamillie/Hop/Sint Janskruid/Valeriaan (niet voor gebruik op wedstrijden)
Magnesium

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:41

Rescue van Bach wordt inderdaad mn. in acute situaties gebruikt zoals trailer laden; dokter bezoek; etc. Je kunt het echter ook ter ondersteuning blijven geven. Maar het best is inderdaad om uit te (laten) zoeken welke remedies het best bij het karakter van je paard (of elk ander dier .. of jezelf!) passen. Is de moeite van het proberen waard. Heb hier zelf een paard die regelmatig een tijdje aan de druppels moet (is zo'n spoken zoekende stress kikker) tot hij weer beter in, geestelijke, balans is.

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:40

Miirthe schreef:
Nervo Horse [Pavo]
Easy Going [NAF]
Kruiden als Kamillie/Hop/Sint Janskruid/Valeriaan (niet voor gebruik op wedstrijden)
Magnesium

Idd kamille!
Als wij een lastig trekpaard hebben om te beslaan krijgt ie van mij een vers geplukt bosje kamille!
Ze worden er echt rustig van! Dromen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:40

bach bloesem remedies eens gebruiken. er zijn verschillende soorten die je kunt gebruiken ngl hetgeen je ermee wil bereiken.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:44

Theobromine werkt toch ook rustgevend? Dit zit in chocolade. Staat trouwens wel op de dopinglijst als ik me niet vergis..

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 16:27

Ehhh, hele domme vraag Clown Zou je niet eerst eens nagaan waarom het dier zo zenuwachtig is?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 07:33

Volgens mij zijn bijna alle middeltjes die hier genoemd worden niet op grootmoeders wijze, en als ze het al zijn staat het op de dopinglijst....

Wij hebben zelf een hypernerveuze merrie. Wij voeren haar nu Cavalor Pianissimo, is geadviseerd door een voedingsdeskundige. Werkt super, en ze krijgt alles binnen. Het voer is een muesli en door de speciale samenstelling werkt het rustgevend.
Verder heeft Cavalor nog een speciaal voer voor nerveuze paarden, hoe dit werkt weet ik niet, maar volgens mij is dat ook een muesli. Beide voeren mogen gewoon gevoerd worden en staan niet op de dopinglijst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 09:19

Leo_American schreef:
Theobromine werkt toch ook rustgevend? Dit zit in chocolade. Staat trouwens wel op de dopinglijst als ik me niet vergis..

Zou best kunnen. Geldt dus ook voor Valeriaan, wat veel in de rustgevende kruidenmengsels zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 09:20

Neonlight schreef:
Volgens mij zijn bijna alle middeltjes die hier genoemd worden niet op grootmoeders wijze, en als ze het al zijn staat het op de dopinglijst....

Wij hebben zelf een hypernerveuze merrie. Wij voeren haar nu Cavalor Pianissimo, is geadviseerd door een voedingsdeskundige. Werkt super, en ze krijgt alles binnen. Het voer is een muesli en door de speciale samenstelling werkt het rustgevend.
Verder heeft Cavalor nog een speciaal voer voor nerveuze paarden, hoe dit werkt weet ik niet, maar volgens mij is dat ook een muesli. Beide voeren mogen gewoon gevoerd worden en staan niet op de dopinglijst.

Is het zo dat Piannissimo rustgevend werkt? Volgensmij is het alleen maar krachtvoer zonder energie zeg maar, of iets wat ze omzetten in 'snelle energie' , waardoor ze dus het worden. Als ik me niet vergis Verward

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:35

Yep, kijk maar op de site na, het is speciaal voer voor nerveuze paarden die wel moeten presteren. De energie zit er echt wel in, wij hebben er eentje op staan die veel wedstrijden op nationaal nivo loopt en daar ook aan te top meedraait, en dan gaat het om zware wedstrijden.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:23

bananen geven schijnt ook te helpen daar zit schijnbaar veel magnesium in.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:21

Id, banaantje Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 09:45

Neonlight schreef:
Yep, kijk maar op de site na, het is speciaal voer voor nerveuze paarden die wel moeten presteren. De energie zit er echt wel in, wij hebben er eentje op staan die veel wedstrijden op nationaal nivo loopt en daar ook aan te top meedraait, en dan gaat het om zware wedstrijden.

Ah, zie het nu ja. Ook weer wat geleerd Lachen .