vocht vasthouden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzy

vocht vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 17:21

Sancho heeft al enkele weken wat last van teveel vocht vasthouden. Wanneer hij in de wei staat en ik haal hem er 's middags weer uit heeft hij achter zijn kaken wat vocht zitten. 's Morgens op stal is dit weer weg.

Nu had hij maandag een wond aan zijn been. Het wondje geneest goed maar het dikke been wil niet echt snel slinken. Het is gewoon vocht, niet warm ofzo en hij heeft nergens last van ( niet kreupel of sloompjes e.d), maar toch lijkt het mij niet echt goed.
Hij gaat elke dag zo'n 9 uur de wei (waar hij zich kostelijk vermaakt met rennen) en ik stap nog elke dag aan de hand. Het vocht gaat wel ietsje weg elke dag maar zakt ook steeds verder naar beneden. Rijden doe ik maar niet, aangezien elke vorm van training weer nieuw vocht in het been achterlaat.
(zijn andere benen zijn overigens normaal)

Zou het misschien iets te maken hebben met de rui (die nu weer volop aan de gang is) en zijn er manieren/middeltjes om dit euvel te verhelpen?

TheSam

Re: vocht vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:01

Stappen op het harde is over het algemeen goed om het vocht af te drijven, afspuiten (ongeveer 10 minuten) met koud water ook en het geven van drainage complex van de Groene Os.. dat drijft vocht af.

Maar heb je het laten checken door een VA? Is het niet zijn pees waar hij een blessure aan heeft?

Suzy

Re: vocht vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 15:22

nee, er is niets aan de hand met zijn pees. De vochtophoping bij zijn been begon bij een wondje op het bovenbeen. Wondje ging netjes dicht maar het been werd dik. Verder was dit niet warm of pijnlijk etc. en heb het toen toch maar gekoeld en met hem gestapt.
Naarmate de dagen vorderden zag ik dat het vocht wel steeds iets minder werd, maar ook afzakte naar beneden. Nu is het vocht in de benen bijna weg, maar er zit nog wat rondom de pezen.
Maar iig bedankt voor je tips!