middel tegen dunne huid bij oudere pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Grandmommy

middel tegen dunne huid bij oudere pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-06 11:28

Mijn pony begint al wat ouder te worden en haar huid wordt daardoor wat dunner, en door de extreme hitte eerder deze zomer heeft ze op sommige plekken veel haar verloren ( dat kan natuurlijk ook ouderdom zijn). Hierdoor heeft ze ook tussen haar voorbenen erg gevoelige huid en daardoor heeft ze laatst een klein singelwondje gehad die snel over was omdat ik meteen gestopt ben met rijden. gisteren was het helemaal weg, je zag er niets meer van, dus ben ik weer gaan rijden. Aan haar singel en zadel ligt het niet, maar ze heeft nu alweer een wondje. De huid is er heel dun.
Nu ga ik natuurlijk vanalles proberen om dit probleem te vermijden, een bontje of gelsingel kopen ( moet nog even kijken wat het zachtste is) , maar ik vroeg me af of er middelen of voedingssuplementen zijn die ik haar kan geven zodat ze een wat stevigere huid ontwikkeld. nu las ik ergens dat levertraan een wondermiddel is, maar zou het hier ook voor helpen?

en hoe vermijden jullie singelwondjes? het is voor het eerst sinds ik haar 6 jaar geleden kreeg dat ze een schaafplekje van de singel heeft en ze heeft altijd hetzelfde type singel gehad. Ook is duidelijk te zien dat haar haar heel matig aanwezig is op die plek en duidelijk te voelen dat haar huid dunner is dan vorig jaar. Ik wijt het aan ouderdom ( plusminus 23 jaar) maar wie weet is het een ziektesymptoom.

p.s., ze krijgt goed voer, misschien kan ze wat extra vitaminen gebruiken?

TheSam

Re: middel tegen dunne huid bij oudere pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 09:03

Volgens mij kan je daar niets aan doen. Wat je wel kan doen bij het singelwondje is deze plek afspuiten/sponzen met koud water.. daar wordt de huid wat 'harder' van.