Kwaaltjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_Rover

Kwaaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 12:28

Hallo,
Mijn paard Rover heeft steeds kleine kwaaltjes... Hij heeft erg lang mok gehad wat nu gelukkig over is Haha!
Nu heeft hij net weer een ontstoken oog gehad en hij heeft een klein beetje rotstraal gekregen.
Ik heb nu laatst zon vitamine stoot gekocht en dat moet je dan in zn mond spuiten.. ik hoop dat t werkt.
En verder heb ik nog druppeltjes gekocht die hij door zn eten krijgt.
Maar weet iemand verder nog iets wat goed is tegen kleine kwaaltjes??

Thnx Pling

Xxx

c_alsemgeest

Re: Kwaaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:21

Het ontstoken oog goed schoonhouden, wanneer het vaak het traanbuisje is kan je het ev. laten doorspuiten door je DA.
Bij rotstraal egyptische-zalf en natuurlijk een schone-droge ondergrond Lachen
En om rotstraal verder te voorkomen kan je teer gebruiken, maar alleen wanneer de straal weer goed is! want dit sluit het af... wanneer je paard al rotstraal heeft heeft teer geen tot weinig zin.

Lenneke_

Re: Kwaaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:15

Anouar had ook altijd vage kwaaltjes. Mok, piepkleine wondjes aan z'n benen, heel snel een verbrande neus, last van z'n rug en hij at vrezelijk veel distels.
Dingen die niks met elkaar te maken lijken te hebben. Maar sinds hij geen krachtvoer meer krijgt zijn alle klachten verdwenen. Toen begon er een lichtje bij mij te branden. Dus ik op internet zoeken. Blijkt dat al deze klachten veroorzaakt kunnen worden door een minder werkende lever.
Vorige week heeft hij weer brokjes gehad en hij kreeg meteen weer last van z'n rug.
Mijn conclusie, krachtvoer is niet goed voor z'n lever.
Dus dat krijgt hij niet meer.

Ik zeg niet dat dit ook voor jou geldt hoor. Maar misschien is er bij jou paard ook wel een heel andere oorzaak voor deze kwaaltjes waarbij je eerst totaal niet het verband ziet (zoals ik had)