Bloedneus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marion__

Bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 17:43

Heyhey,
Ik rij op een 24 jaar oude ruin op een manege..
En de laatste tijd heeft hij vaak last van bloedneuzen.
Vandaag is de dierenarts erbij geweest, maar die kon het niet helemaal plaatsen. Het kon een kapot adertje zijn maar ook een tumor! Dusja.. nogal een verschil!
Weten jullie er misschien iets meer over? Of hebben jullie er ervaring mee? Ik hoor het graag,, mss weten jullie wel wat je ertegen kan doen..
Alvast bedankt! Marion

Nano05

Re: Bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:54

Ken een paard bij ons op stal, had altijd een bloedneus, volgens da goedaardig gezwel, hoefde niks aan te gebeuren, tot het erger werd, er niks meer aan gedaan kon worden, paard nog maar 20% lucht had, paard moest worden ingeslapen.

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 15:29

OOh.. Ik hoop niet dat dat bij Bizet moet Huilen Boehoee!
Hij is wel oud.. Nou.. Huilen Was wel te verwachten maar toch..

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 15:32

Maar het hoeft niet hetzelfde te zijn gelukkig.. Lachen

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:17

Mijn vorige paard heeft het ook gehad. Dit was ook een wat ouder paard. En als het warm was sprong er regelmatig een adertje in zijn neus. Kon er heel ernstig uitzien, maar het viel altijd wel mee.
Daarnaast heb ik ook wel verhalen over longbloedingen gehoord, maar volgens mij komt dit eerder bij de paarden die koersen voor.
In ieder geval sterkte

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 16:22

hoe ziet de bloed er uit? dik, donker, troebelig? enz. je moet eerst zijn te achter komen waar het vandaan komt, neus, luchtwegen, longen.. het kan zijn dat hij poliepen of tumoren heeft in zn neus/luchtwegen. of dat hij op stoffige stal staat? of ergens allergie's voor is oid..
rij je hem nog wel eens? of doet hij nog andere inspanningen?

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 10:31

Het bloed is meestal wat dunnig.. En naar mijn weten staat is hij nergens allergisch voor.. en hij heeft ook geen stoffige stal.
Verder rijd ik hem haast niet meer.. alleen een beetje stappen en een rondje draven. Ik weet wel dat er nog andere mensen op rijden maar niet veel..( een dacht ik zelfs ) En die kunnen er ook niet te lang en te intensief mee rijden..

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:47

Die van mij heeft er ook last van. Vorig jaar oktober begon het en ben er tot februari zoet mee geweest. Tig keer is de VA geweest en ben ook met hem naar de kliniek geweest waar ze hem helemaal binnenste buiten hebben gekeerd. Maar toen hebben ze niks gevonden.
Nu na 27 weken heeft hij er afgelopen vrijdag weer één gekregen en gisteren ook weer waarop ik dus gelijk de VA heb gebeld. Het zit er dus dik in dat ik binnenkort weer naar de kliniek moet.
Moet hij weer door de molen heen...weer een endoscopie en er zullen ook zeker weer foto's gemaakt moeten worden.

Ik hoop dat jullie erachter komen waar het bij jullie paard vandaan komt.

Groetjes pammie Knipoog