Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
flettie schreef:Mijn DA adviseerde juist om mijn net gecastreerde Shet beweging te geven. Gewoon op de wei laten zodat hij zelf kon uitmaken hoeveel hij liep. Dit schijnt de wondgenezing het beste te helpen.
Nickeltje schreef:Dan heb je op stal nog altijd het stof dat in je hooi, je kuilvoer, je stro of waar dan ook in zit.
Maar ik veroordeel je keuze niet ofzo hoor, als je da dit zegt, en hij jouw paard toch ook behandeld heeft, kun je het beste zijn advies opvolgen.
Persoonlijk ben ik toch meer voor lekker buiten en bewegen zo veel of weinig ze willen en lekker frisse lucht en omgeving... Maar dat is alleen maar mijn mening...
DunDijk schreef:Onze hengst is ook op de kliniek gecastreerd.
En onze hengst moest ook een week op stal blijven, als je hem op de wei zet en hij gaat gek doen kunnen de hechtingen losschieten.
Wij mochten met de onze wel een aantal keer per dag stappen aan de hand.
Hippotha schreef:DunDijk schreef:Onze hengst is ook op de kliniek gecastreerd.
En onze hengst moest ook een week op stal blijven, als je hem op de wei zet en hij gaat gek doen kunnen de hechtingen losschieten.
Wij mochten met de onze wel een aantal keer per dag stappen aan de hand.
Onze DA hecht niet meer, zodat het vocht eruit kan en zwellingen worden voorkomen.
Verder moeten ze altijd 3 maal daags intensief gelongeerd worden ook om zwellingen te voorkomen en daarnaast voortdurende beweging.

CarpeDiem schreef:Mijn vraag is: heeft t paard van de TS niet een operatie gehad? Dus via het lieskanaal gecastreerd?? In dat geval is het verschil in behandeling al verklaard. In de Lies worden de wonden gehecht, terwijl staand *of liggend in het land* de wonden niet gehecht worden. IN dat laatste geval moet de pus en bloed er dus uit (gelopen worden).