Hallo, Ik had vannochtend lekker buiten gereden enzo, daarna even naar de snackbar gegaan en na een 1,5 uur was ik weer terug en zag ik dat mn paard stond te zweten in dr nek en bij haar slokdarm. terwijl ze toen ik weg ging droog was op die plekken! Het nattige voelde heel koud aan dus ik heb meteen een zweetdeken opgegooid en suuz_jamilla ging naar dr tandvlees kijken en daar zaten allemaal gele vlekken in.. en het werd eigenlijk steeds wat erger!! Suuz wist ook niet meer wat dat betekende dus nu mijn vraag: Wat is er als je paard deze verschijnselen heeft?
Ben net de hele tijd bij dr geweest en het ging weer goed met dr.. GELUKKIG! ze was weer warm en ze zweette ook niet meer. Dr tandvlees is al wel bijgetrokken maar nog wel iets geliger.. maar weet niet of dat normaal is bij haar, eigenlijk nooit goed naar gekeken.
geelzucht komt doordat er galzuren in verhoogde concentratie in het bloed aanwezig zijn. Dit komt door een leverprobleem/ levergerelateerde problemen. Ik zou de Da toch maar even langs laten komen. Dit is neit iets wat zomaar zal wegtrekken..
fijn dat het beter gaat, maar misschien toch de da even bellen? geel slijmvlies duidt inderdaad op leverproblemen. omdat de lever een gigantische overcapacitiet heeft, merkt je problemen daaraan pas als het eigenlijk al te laat is. zou dus niet te lang aankijken. wens je beterschap en sterkte toe!