Bloedonderzoek, wat kunnen ze zien?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Bloedonderzoek, wat kunnen ze zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 10:33

Mijnpaard blijft maar zo dunnetjes, hij staat 24/7 op de wei en wordt 2 keer p.d bijgevoerd, bix en muesli/,hooi.
Nu is er in de wei naast ons een paard ziek geworden, bloedtest gedaan, kwam uit dat z'n waarden niet goed was, zou een plantje hebben gegeten, wat giftig zou zijn, geen jkkk, maar paardenstaart o.i.d.
Valt zoiets te zien in het bloed, ik ga gelijk daaraan denken, omdat hij maar zo blijft vermageren.
Ontwormt etc is gewoon gedaan,maar weet iemand ook of het duur is, zo.n bloedtest?
Ooit gehoord van zo'n plantje?

Kyona

Re: Bloedonderzoek, wat kunnen ze zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:27

Je zou eens bij de dierenarts moeten informeren. Als ze het zelf kunnen testen is het vaak rond de 50/60 euro, anders zit je al gauw op 200 euro via het laboratorium (+ consult dierenarts)! Wormen kan via bloed maar heel eenvoudig via mestonderzoek worden vastgesteld; wellicht een combi?

cind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:41

een volledige screening kost bij mijn weten 75,= plus nog en dierenartsenbezoek . bij vergiftiging van de lever door planten zoals jkk kunnen ze dat zien aan ik dacht het gammaGT.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 21:35

Bedankt, ga ik toch denk ik laten doen, hoewel het aan de dunne kant zijn, ook zijn enige klacht is, verder is hij hetzelfde als altijd, maar om het ff zeker te weten, is wel zo prettig...........