Blaartjes, wie kan mij hiermee helpen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatort

Blaartjes, wie kan mij hiermee helpen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 19:36

Mijn paard heeft regelmatig last van een loop neus, er komt dan helder spul uit, het zou water kunnen zijn, maar hij krijgt er een blaartje van van ongeveer 1.5 bij 1 cm vlak bij zijn neusgat. Dus ben ik met een schone handdoek met lauw water zijn neusgaten tot een halve cm in zijn neus gaan schoonmaken, maar de blaartjes blijven, en het lijkt wel alsof zijn neus steeds sneller vies wordt, en er steeds meer vloeistof uit komt. Wie kan mij hiermee helpen???

geluksvogel

Re: Blaartjes, wie kan mij hiermee helpen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:39

ik denk een verkoudheidje?! miss is dat het wel. even afwachten en als het heel erg wordt, miss een DA erbij Lachen succes!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:09

Komt het vocht uit beide neusgaten of uit 1 neusgat??? (erg belangrijk)
Loopt er veel vocht uit zijn neusgat???
Is het alleen TIJDENS en vlak na het rijden???? Of ook als ie gewoon in het land staat???

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 12:00

Wisselend, de ene keer uit het linker, de andere keer uit het rechter. Hij heeft het doorlopend, tijdens het rijden, in zijn stal, in de wei. Het is een klein stroompje, net 2 of 3 doorgelopen druppels, maar het droogt niet op, en het brand/bijt volgens mij in zijn vel. Hij hoest verder niet ofzo, en het is helder, dus het lijkt me geen verkoudheid.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:30

Moeilijk om dit ZO te beoordelen maar is dit op EEN MOMENT begonnen of heeft ie het altijd gehad? Hoelang heb je de pony?
Als je inderdaad merkt dat ie ER LAST van heeft zou ik gewoon de dierenartsbellen.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 13:33

Ik heb hem nu een jaar en 3 maanden, hij heeft het nu ongeveer een maand.