Atrose

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Atrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 22:35

Welke bokkers hebben ook een paardje met atrose.

Mijn verzorgpaardje heeft ook atrose. Ze heeft vierkante kogels. Ik doe er mee in de bak stappen en draven. Wat doen jullie zoal met je paardje en in hoeverre is de atrose bij jullie paardje

Anoniem

Re: Atrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:07

VSW --> MD.

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:08

ik dnke dat ze artrose heeft want de kogels van mijn paard zit ontzettend vel vocht. maar dedierenarts moet nog eve komen kijken

rocky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:17

het ponytje van een vriendin van mij heeft ook atrose..ze mocht er niet meer op rijden maar ook niet te veel meer mee doen van de dierenarts. hij staat nu lekker op rust. lekker op het land van z'n leventje te genieten.

SSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:26

Mijn verzorgpaard heeft arthrose, volgens zijn eigenaar rond de 8 op een schaal van tien. Hij staat nu lekker hele dagen in de wei met twee andere pony's. Verder ga ik regelmatig met hem wandelen. Rijden zou ook nog makkelijk kunnen, maar het is zo'n schijtluis (hij schrikt echt van alles) dus probeer ik dat maar niet als ik alleen ben. Daarnaast crosst hij regelmatig met die andere twee door de wei.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:22

Mijn verzorgpony Vanity heeft ook al een aantal jaar Artrose.
Ze wordt daardoor niet bereden. Wel wandel ik met d'r en ze vindt het ook leuk om balkjes te lopen.
[edit] Ze staat trouwens 's zomers 24/7 op het land en in de winter gaat ze sowiezo overdag naar buiten zodat ze niet de hele dag op stal hoeft te staan met d'r Artrose.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:17

ik heb ook een bijrijdpaardje gehad die aan artrose leed..
was een springpaard maar liep op 16 jarige leeftijd ineens met alle 4 de benen kreupel..hij kreeg veel rust een glucosamine togediend dat bevordert het kraakbeen aan te maken..
beweging voor een artrose is wel goed zoals weidegang...en bosritten kunnen dus met name rechte stukken rijden dus geen wendingen,springen kan dus ook niet...
hij loopt nu weer als een kieviet trouwens en is ook heel schrikkerig net een jong ding,haha!
hij kan ook niet in de wei omdat hij overal overheen probeert te springen.
maar je kan dus nog prima rijden met een artrose paardje maar wel rustig aan.. in de bak is bijvoorbeeld niet leuk met mn bijrijdpaard omdat je alleen rondjes kan rijden...scherpe wendingen kan gewoon niet meer..dus mij voorkeur is toch een bosritje

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:45

op stal staat een 20 jarige merrie met artrose. vorig jaar heeft ze veel op rust gestaan en wat buitenritjes nog maar gereden. dit jaar heeft ze het plezier weer terug gekregen en laat ze niet merken dat ze last heeft, dus er word weer gewoon mee gereden! (2x p.w. recreatief)

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 08:37

Een bosritje zou ik ook wel willen maar helaas denkt martina er anders over. Vroeger ging ze altijd mee naar het bos en eens op een dag veranderde dat. Ze draaide om en kwam in volle galop terug gerent.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:08

wat gek,, ga je dan alleen? of met meerdere?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 11:13

alleen en ik ben met paarden van stal gegaan. Misschien heeft het iets met de drachtigheid te maken. Want toen ze nog niet drachtig was ging ze wel gewoon het bos in.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 11:22

t zou kunnen ja.. ik dacht misschien dat ze liever niet alleen n bosrit maakt maar zie dat je met meerdere paarden weggaat.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 11:31

vorige keer had ik afgesproken in het bos met iemand met een paard. en toen martina die andere paarden zag draaide ze ook ineens om. Daar moet ze ook niks van hebben