entingen en bijbehorende kosten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

entingen en bijbehorende kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 13:56

aangezien ik een eigen shetje krijg moet ik hem ook zelf laten enten, nou vroeg ik mij af waar elke pony voor geent moet worden en hoevaak per hoeveel (voorbeeld 1 keer per jaar of 1 keer per half jaar o.i.d.)
en hoeduur die entingen zijn...

dus is er iemand die mij hiermee kan helpen?
dan hoor is het graag in dit topic of per pb

gr. shanna

Anoniem

Re: entingen en bijbehorende kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:40

ik weet wel dat je je paard zoiezo 1 keer per jaar moet laten enten voor influenza maar de kosten ervan :S

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:11

Je shetje moet minimaal 1 x per jaar ingeent worden tegen influenza en tetanus.

Als ze de basisenting nog niet gehad heeft moet je dat eerst doen. Dan worden ze geent en moet je dat 6 weken later weer herhalen. Daarna kan je overstappen op 1 x per jaar of 2x wat ook veel mensen doen. 2x Per jaar is vooral aan te raden voor mensen die veel op wedstrijd gaan of die ergens staan waar vaak vreemde paarden op het terrein komen.

De kosten verschillen per da. Waar ik eerst stond kwam de veearts gelijk heel de stal doen en hoefden we alleen de enting te betalen € 18 ongeveer. Als de da alleen maar voor jou paardje daarvoor moet komen rekenen ze er ook nog is voorrijkosten bij. Dit verschilt per da.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 17:13

ok, hij is nu 4 jaar.. als ik hem ga halen vraag ik nog wel even wanneer hij de laatste entingen gehad heeft..

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 08:50

Ik betaal voor influenza ongeveer 10-12 euro. Maar bij ons doet de veearts meerdere paarden tegelijk. Als hij alleen voor jouw komt moet je ook vaak nog rekenen op voorrijkosten.