Bronscure..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xThalyx

Bronscure..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 12:43

Hallo,

Ik geef mijn paard nu ongeveer 1,5 a 2 jaar lang het homeopatische middel Bronscure. Dit omdat ze erg onregelmatig was en omdat ze 2x achter elkaar met een tussenperiode van 3 weken koliek heeft gehad.
Ze kreeg dan koliek op de 5de dag van de hengstigheid, met de eisprong waarschijnlijk.
Toen ze koliek kreeg, gaf ik wel al de bronscure.
Ze wordt ook de gehele winter gewoon hengstig dus dan geef ik ook bronscure.

Nou vraag ik mij af.. zou je nou echt door moeten blijven gaan met de bronscure? OF wordt die hormoonhuishouding op een gegeven moment weer goed?

Ik durf eigenlijk niet ermee te stoppen.. maar het is toch best lastig om het 2x per dag, elke dag, toe te dienen.

Ik hoop dat iemand mij er meer over kan vertellen.

Groetjes Ilona

Lief_katje

Re: Bronscure..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:56

Je hebt ook kruiden die de hormoonhuishouding beetje in toom houden (moody... nog wat) Kijk anders even op www.paardendrogist.nl
Zij kunnen je echt een hele hoop vertellen over allerlei suppelementen en toevoegingen.

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:30

niemand verders...??

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:58

wij hebben bronscure juist andersom toegediend. Om te zorgen dat er een goede hengstigheid kwam zodat onze merrie geinsimineerd kon worden. Is overigens gelukt hoor.

Die Moody-mare werkt ook wel goed maar is veel duurder dan Bronscure. Er schijnt nog een middel te zijn en is volgens mij alleen via de da verkrijgbaar. Regumate ..... nog wat.
Waarom vraag je je da niet om advies?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:23

Ik zou het afbouwen en kijken wat er gebeurt met een mindere toediening als het niet goed gaat dan weet je genoeg....