Mijn verzorgpaard is erg moeilijk met hoeven uitkrabben. Hij snapt het niet en wil het ook niet.Je krijgt zn been bijna niet omhoog. Gaat ie omhoog maait ie m meestal meteen voor zich uit, of stamp weer keihard terug op de grond( zet zn volle gewicht er op)
De truc is dan om m op het juiste moment helemaal omhoog te trekken dat zn hoef tegen zn ja hoe moet je het daar noemen..waar de singel zit..buik?
Maarja dat lukt niet zo vaak. Want het gewicht en de snelheid waarmee meneer alles doet is voor mij niet te houden.De voorbenen zijn altijd al een heel gevecht.Maar het grote probleem zit hem in de achterbenen. Die weigert ie gewoon te geven. Mocht je m na veel gestoei van de grond af hebben zet ie meteen zn volle gewicht erop door zn andere been gewoon op te tillen, waardoor hij bijna valt ( en mijn rug breekt). Ook maait hij nog wel eens met zn achterbenen naar jou toe. Niet trappen, maar wel een draai richting jou eraan geven.
Ik vraag me af hoe ik dit oplossen kan. De hoefsmit zei dat als het niet lukt we eerst zn achterbeen naar voren moesten trekken, dan omhoog tillen, eventjes oprekken. en dan langzaam proberen naar de positie te brengen waar je heb wil voor het uitkrabben.
Maar deze techniek trekt mij niet echt, Ik moet dan eerst half onder zn buik naar zn achterbeen grijpen..en daar zo aan trekken hij m optilt, maarja, hij kan me ook zo een trap geven, je staat gebukt voorover, en een trap in je gezicht is dan snel gebeurt..
Kan iemand tips geven?