Mijn paard is al 2 maanden kreupel aan z'n linkerachterbeen. Heeft al een aantal behandelingen gehad van Steffi van der Laarse. Helaas kon zij de oorzaak niet vinden. Dus besloten kreupelheidsonderzoek te laten doen. Dat zou vandaag gebeuren. Dierenarts heeft het allemaal bekeken en geconstateerd dat mijn paard bewegingskreupel is, en dat het een "hoge kreupelheid" is. D.w.z. het zit boven het spronggewricht. Daardoor had het geen nut om de boel uit te verdoven, aangezien dat alleen maar nut heeft als het in het onderbeen zit. De dierenarts heeft me nu aangeraden een scintigrafie uit te laten voeren. Dan spuiten ze een radio actieve stof in, en kunnen ze met een speciale camera kijken waar de boel aan het "rommelen" is.
Ik heb al contact gehad met de verzekering hier over. Die zeggen dat het schriftelijk (met bevindingen van de dierenarts) aangevraagd moet worden, om te bekijken of het vergoed wordt.
Ik ben benieuwd of er Bokkers zijn met ervaringen met een scintigrafie, en of ze het vergoed kregen van de verzekering. (Ik zit trouwens bij Hippo Zorg, de meest uitgebreidde ziektekosten verzekering). Verder ben ik benieuwd op welke lokaties dit gedaan kan worden.
De vraag is natuurlijk ook nog, als dit onderzoek gedaan is, of hetgeen er uit komt behandelt kan worden, of dat het einde oefening is
.