tips voor trainen van een stijve knie na operaties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KimJenda

tips voor trainen van een stijve knie na operaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 09:07

Mijn paard is in maart en april 2006 2 x geopereerd aan ernstige ocd aan zijn linkerachterknie. Zijn knie zag er heel erg slecht uit, en de kansen waren 50% op genezing.

Na de 2e operatie moest hij 4 maanden rust hebben. Hij heeft wel in de wei gelopen toen, omdat het niet te doen was om hem absolute boxrust te geven. Nu mag ik sinds een week weer met hem beginnen. Op de controle foto's zag alles er super uit en de dierenarts van Emmeloord (van Muiswinkel) was ook erg tevreden. Hij heeft me groen licht gegeven..........

Mijn vraag is wie heeft er tips over hoe ik zijn achterknie sterker kan maken? Mijn paard is nu nl (logisch) nog erg stijf met dat been. En zodra hij de kans heeft staat hij op rust met dat been, ook tijdens halthouden. Hij ontlast hem dus nog wel. Volgens de DA moet ik me daar geen zorgen om maken, omdat dit been nog erg slap is en door training sterker moet worden. En het zou ook gewenning kunnen zijn (mijn paard heeft vanaf dat hij veulen was OCD, en hij heeft altijd met dat been op rust gestaan).

Zijn er mensen die ervaring hebben met een paard dat ook vaak met hetzelfde been op rust staat? Is dit door bepaalde training te verhelpen? En wie heeft er tips om een knie weer sterker te maken?

Alvast erg bedankt!