mok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moi89

mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 08:45

Hallo,

Ik ben er nu net een week weer van vakantie. en mijn paard heeft dus een tijdje in het land gestaan. Dus toen ik weer kwam had ze mok in de kootholte bij haar achterbenen.Het is droge mok. Dus heb ik mokzalf gekocht, (merk Brugman) Oleine rub. De eerste dagen leek dit te helpen maar ik haalde haar vandaag uit het land en haar kootholtes waren helemaal geel( leek te zweren)
Heeft er iemand ervaring mee? Het lijkt mij niet dat het nu echt opknapt en ik heb daarom gewoon haar kootholtes goed schoon gemaakt en daarna goed droog gedept ( daarna vaseline erop) ik gebruik de mokzalf nu niet meer.Ik heb zelf niet zoveel ervaring met mok, dit is de eerste keer dat mn paard het heeft eigenlijk. Wie weet een goede behandeling tegen mok?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want het lijkt er niet echt beter op te worden.

Anoniem

Re: mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:51

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:36

het is erg belangrijk dat je de korstjes er niet te veel afhaald want die zorgen voor nieuwe wondjes een paard bij ons op stal heeft het nu ook heel erg en mijn paard normaal. En we smeren mokzalf, vaseline, en dat spul dat kleine babytjes gebruiken in de luier zodat ze niet rode billetjes krijgen. En dat gaat erg goed bij mij paard alleen bij die van me vriendin moet er een zalf gehaald worden met atibiotica er in. Je kan der ook groene lijm op doen werkt ook hoorde ik. Maar niet te veel wassen wordt de huid alleen maar week van!

henkv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 08:25

Was de plekken met betadine-shampoo om de loszittende korsten te verwijderen. De korstige huid kun je zonodig 24 uur in de zalf zettenn (eventueel onder verband) om te verweken. De korsten verhinderen namelijk dat de medicijnen (zie hier) op de plaats van de bestemming komen. Na het wassen in ieder geval goed drogen met een handdoek en eventueel ‘nadrogen’ met een föhn. Ook talkpoeder kan hierbij een goede dienst bewijzen.
En voor je medicijnen of bepaalde zalven gaat gebruiken is het goed je eerst af te vragen wat de oorzaak zou kunnen zijn. Dan behandel je namelijk wat gerichter.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:57

Er is een centraal topic over mok. Daarom hier een slotje.