Diarree wat kan je ertegen doen!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_inge_

Diarree wat kan je ertegen doen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 16:39

Heey opeens heeft mijn pony diarree ik doe niks anders dan anders maar plots was het er is er mischien iets wat je ertegen kan doen of toch maar de DA laten komen (als het na een paar dagen nog neit voer is)? Bedankt voor je reactie sorry al is er al een topic erover

_inge_

Re: Diarree wat kan je ertegen doen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 16:49

Niemand?

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:01

ik denk dat het toch best is dat je even de DA belt Lachen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:07

Ik zou ook ff de DA bellen!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:27

Staat je paard in een te vette of rijke wei? Krijgt ze wel voldoende ruwvoer binnen? Of drinkt ze enorm veel? Laatst vertelde onze DA dat met de warmte veel paarden of teveel of te weinig dronken waardoor ze aan de diarree raakten, verbaasde mij toen dat hij vertelde dat hij sommige paardeneigenaren voorlegde om het drinken te beperken tot +10L op het dagelijkse verbruik.

Maar goed, dan heeft hij wel uitgesloten dat de diarree niet ergens anders door kwam Bloos

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:31

kan zijn dat je pony wormen heeft (geef dus een wormcure, weert het niet dan deert het niet) het scheelt ook als je ze stro laat eten (is verder niks slechts aan ofzo) en verder zou je lijnzaad kunnen proberen. (denk dat je zoiets bij de boerenbond/welkoop kunt krijgen en kun je ook advies vragen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:48

VSW --> MD.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 08:07

Bij diarree veel hooi voeren, krachtvoer even weglaten en opletten dat ze goed blijven drinken!

Beterschap!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:55

@ rubywhite: 10 liter per dag?? Een paard drinkt gemiddeld 40 liter per dag! Dan zijn ze toch helemaal uitgedroogd? Ik vind dat maar een heel raar advies van die DA..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 13:45

Bij mijn weten mag je een paard (of een ander dier) nooit drinken onthouden als ze diarhee hebben, dan drogen ze toch helemaal uit. Heel vreemd.

Wat goed helpt bij diarhee is een banaan met wat kaneel erop geven. Niet een hele tros, anders is ie zo verstopt. Het mooiste is zo'n banaan waarvan de schil al een beetje bruin aan het worden is, die werken het beste. Vork

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 14:40

dorientjuh schreef:
@ rubywhite: 10 liter per dag?? Een paard drinkt gemiddeld 40 liter per dag! Dan zijn ze toch helemaal uitgedroogd? Ik vind dat maar een heel raar advies van die DA..

Bloos sorry dat moest ook 40L zijn Haha! Mijn paarden onthoud ik zelf nooit van water, ze drinken met die hitte makkelijk het dubbele. Maar bij het paard in kwestie hielp het wel. Is per situatie ook verschillend vanzelf.

sorayaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 08:49

ik zou ook de DA bellen

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 09:32

Eerst een paar dagen alleen hooi en water (zoveel hij/zij lust). Daarna toch maar even dierenarts! (bij mijn dierenarts was laatst het eerst advies hooi, kun je in ieder geval zeggen dat je dat het geprobeert!)