Bij mij op stal staan 2 paarden,die best wel mager zijn.
Het gaat hier om een KWNP en een haflinger,beide zijn redelijk op leeftijd,midden 20.
Ze worden gebruikt voor de stichting en lopen gewoon mee met de rondjes door het bos,ook maken ze nog wel eens lange ritten en daar hebben ze nog alle energie voor.
Ze krijgen elke dag 4x per dag kuilgras,ook worden ze alle twee nog bijgevoerd met kracht voer..1 schep meuslie en 1 schep bix.
Ze gaan regelmatig naar het weiland waar ze dan dag en nacht staan,de KWPN slaapt op stal en de haflinger gewoon buiten.
Heeft iemand hier een idee hoe we deze paardjes weer een beetje op gewicht kunnen krijgen?
De haflinger heeft nog wel een beetje vet op z'n lijf maar de KWPN ziet er gewoon niet meer uit,je ziet bij hum alle twee de ribben.
Maar toch hebben ze gewoon nog flink energie en zijn ze verder wel goed in conditie.
Ik hoop dat jullie misschien ideeen hebben om ze wat meer op gewicht te krijgen?
Alle adviezen zijn welkom
Groetjes Simone
) vriendin heeft ook een heel oud paardje (34) en die heeft niet veel tanden en kiezen meer in zijn mond dus kan ook moeilijk eten. Zij voert hem 1 kilo slobber+ 1 kilo maismeel+een scheutje lijnzaadolie.
wat heel goed werkt is haver (en nee, daar worden ze echt niet spits van) en daar muesli bij...ik geef haver en kruiden melange van de pavo, dat werkt echt heeel goed, daar komen ze snel van aan, en ze vinden het heel lekker