kale plekjes op huid van pony.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

kale plekjes op huid van pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 09:37

De titel zegt het al, kale plekjes op de huid.

de plekjes zijn zo goed als rond, soms wat grotere plekken, en volgensmij ook wat geirriteerd.
Wat rood en bobbelig soms. Ze zitten het meest bij de voorbenen en rondom en op de schouders van de voorbenen. ( heb natuurlijk mijn handen goed gewassen erna )

Ik zelf zat te denken aan een schimmelinfectie?

Het is niet mijn pony, maar breng de eigenaar zeker op de hoogte, en dat is iemand die niet zomaar de da erbij haalt, vandaar mijn vraag. En is dat te behandelen, of moet er zeker een da bijkomen.

Concorde

Re: kale plekjes op huid van pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:37

Lijkt idd op schimmel. Als het ook echt schimmel is kan je dat zelf behandelen met Imaverol. Hou er wel rekening mee dat het hartstikke besmettelijk is, blijft ook op de paardenspullen zitten.

Kiftje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:44

Ik dacht ook aan schimmel.
Als het schimmel is moet je ook al je gerief wassen en behandelen met immaverol.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 17:19

ppf nou ik ga me er voor inzetten. Imaverol had ik ook al gedacht idd, wist alleen niet of dat zomaar te verkrijgen is.

Eerst de eigenaar er voor inzetten, met bijbehorende instucties en etc.

al die borsteld schoonmaken en stallen etc.

Al ben ik bang, als het echt schimmel is, dat derest t nu ook heeft. Eigenlijk heeft dat 99% kans. De pony's delen namelijk al de poets spullen ( ja daar ben ik ook niet zo'n fan van ).

maar omg, dekjes, tuigspulletjes, halster, poetsspullen, stal een beetje, zorgen dat iedereen het weet en meehelpt en etc, al die kindjes die aan de pony(s) zitten...het klinkt echt onmogelijk in deze situatie !