wat is nu precies die goudspuit .??????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

wat is nu precies die goudspuit .??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 08:39

hallo allemaal .

ik weet niet of het hier goed staat . Blond
En heb onder de zoekfunctie gezocht wat het nu precies is maar heb nog niet echt een duidelijk antwoord .
Dus hoop dat iemand het mij precies kan vertellen en ook waarvoor het gegeven word .

alvast bedankt

Anoniem

Re: wat is nu precies die goudspuit .??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:22

Geloof dat dat een beetje een algemeen pepmiddel is voor paarden die niet helemaal lekker in hun vel zitten. Ik kende vroeger een pony die met enige regelmaat deze spuit kreeg in een duitse kliniek, eigenlijk was deze gewoon op, maar werd iedere x weer opgepept met zo'n spuit zodat ie weer een aantal goeie wedstrijden liep. Als je het mij vraagt dus hartstikke doping... Ja

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:28

heb ik nog nooit van gehoord?? Verward

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:32

wordt daar niet gewrichtsinjectie mee bedoelt?

Citaat:
De belangrijkste stoffen zijn ontstekingsremmers (corticosteroïden en NSAID’s), kunstmatig gewrichtssmeer (hyaluronzuur) en stoffen die eigenschappen van beide hebben (PSGAG).

Crum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:00

ik had laatst de dierenart voor mijn paard laten komen, omdat mijn paard niet wou aankomen, het bleek uiteindelijk hartstikke mee te vallen .. maar hij zei dat hij hem toch een goudspuit zou geven, dan zal hij toch iets dikker worden .. en snel zei hij ook dat ie iets feller zou worden en de spieren zouden sneller komen .. dus later hoor ik van anderen ´dat daar gewoon pure annabolen (-> waardoor spieren heel snel groeien) in zitten, en mijn paard ook een stuk feller word .. dus een puur illigaaal middel .. dit was mn bedoeling helemaal niet Verdrietig , alleen maar dat ie wat dikker werd .. ik weet dus niet zeker of dit helemaal waar is over de goudspuit , ik heb het ook maar gehoord, dus ik zou er ook wel eens wat meer over willen weten!?

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 16:22

Nou vraag ik me dus ook af of mijn paard het ook gehad heeft .
Aangezien die goudspuit op 3verschillende plaatsen gezet word in de hals.
Mijn merrie heeft vorrig jaar een tijdje gehoest en zou dus cortizone krijgen ( weet niet of ik het goed schrijf hoor ) een langdurige ontstekingremmer .
Maar als ik nu bij google goudspuit intype word er dus ook over cortizone gesproken .
Uiteindelijk bleek mijn paard allergisch voor hooi .
Maar heeft deze spuit dus wel 3 x gehad .
Ik heb het toen der tijd duidelijk gevraagt aan da maar begin nu te twijfelen .

Zeker omdat dus bij crum meisje hierboven dezelfde dierenarts dus ook de goudspuit heeft gezet zonder uitleg wat het inhield en naar mijn idee en ook andere bij ons op stal dus ook niet nodig was .
En zo zijn er dus al meerdere paarden gespoten met goudspuit .

Dus daarom mijn vraag wat dit dus precies is en of het idd anabolen zijn .

summerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 19:36

Ik ben ook wel benieuwd...

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 17:18

Ik heb juist begrepen dat deze zgn. goudspuiten alleen in gewrichten gespoten werden, in de rug of in de hoef.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 14:53

dat weet ik verder niet deze spuiten werden op 3 plaatsen in de hals van het paard gespoten in de spieren .

Ik hoop dat iemand mij toch een beetje uit kan leggen wat het nu precies inhoud .

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:55

in de vroegere tijden (15 jaar en meer terug) kregen de paarden op deurne tegen het einde van het jaar een goudspuit voor de examens...
de meeste dieren waren namelijk behoorlijk op voor de examens...

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:59

Ik heb gegoogeld op 'goudinjectie' en daarin kan ik veel humane info vinden over de goudspuit... werd/wordt vooral aan reuma patienten gegeven, ik denk dat het ook voor paarden toch voor de gewrichten is.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 16:28

De cortizone spuit is idd ook een ontstekingsremmer met steroiden En dit zou idd ook voor patienten met reuma en idd dus gewrichten kunnen zijn .

Maar het paard van crum hierboven mankeerde volgens de dierenarts niks ze had hem laten komen omdat ie niet dikker wilde worden .
Heeft geen enkele last van gewrichten of wat dan ook .

en heb een aantal mensen gevraagt wat het nu is en ze hebben het allemaal over anabolen.
Maar ik wil dit gewoon graag zeker weten .

Mischien zijn er ook wel verschillende goudspuiten en krijg ik het precieze antwoord nooit .
Tenzij ik het de da vraag wat ik op zich best wil doen .
Want volgens hem was het paard gezond en mankeerde niks dus waarom dan zon spuit ???

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:01

ik heb betreffend persoon gesproken en die vertelde me dit:

"het is een mengeling van vitaminen en mineralen met electrolyten, een soort vitamine boost dus.. Maar het is een vloeistof die direct in de bloedbaan wordt gespoten en daardoor snel werkt. Bovendien moet de hoeveelheid worden afgestemd op het gewicht van het paard."

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 20:20

ok dat is handig om te weten dank jewel .
maar begin toch het idee te krijgen dat er meerdere goudspuiten bestaan.
Deze waar ik het over heb is zeker niet in de bloedbaan gespoten maar op 3 plaatsen in de hals in de spieren en was dus ook om hem gespierder te maken en dikker .

Het word steeds ingewikkelder Haha! .
Ik denk dat als k zeker wil weten wat crum dr paard nugehad heeft ik toch bij die dierenarts moet zijn .

bedankt voor het meedenken allemaal .

En als iemand nog iets meer weet hoor ik het graag Knipoog

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 08:44

mijn moeders oude paard (is inmiddels overleden) had artrose, en dan kon ze ook niet zo goed meer opstaan als ze had gelegen. ze heeft ook 1 of 2 keer zo'n spuit gehad. dan liep ze weer veel beter en dan kon ze ook weer goed opstaan.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:09

Heeeeej, snap er niets van, waar zijn mijn antwoorden op dit onderwerp gebleven? Censuur?

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:28

Liezel1 schreef:
ik heb betreffend persoon gesproken en die vertelde me dit:

"het is een mengeling van vitaminen en mineralen met electrolyten, een soort vitamine boost dus.. Maar het is een vloeistof die direct in de bloedbaan wordt gespoten en daardoor snel werkt. Bovendien moet de hoeveelheid worden afgestemd op het gewicht van het paard."

Precies Knipoog!