Paard bijt sprongen kapot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Paard bijt sprongen kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 07:46

Heb de laatste tijd gemerkt dat mijn lipizanerruin Pallas af en toe zichgzelf keihard in zijn sprongen bijt, zelf zover dat er een klein diep wondje ontstaat. Ik ken hem al 12 jaar en hij heeft dit nooit eerder gedaan. Ik heb al 2 maanden lang af en toe van die kleine, wat diepere wondjes op zijn sprongen gevonden. De buurman bij de wei van de paarden heeft het ook gezien. Uit verveling kan het niet zijn. Vroeger stond ie altijd 20 uur per dag op stal en nu staat hij mooi met 2 andere paarden 12 uur per dag op paddock met hooi of in de wei. Wat voor spul zou ik erop kunnen doen, zodat hij niet verder bijt aan zijn benen tegen de jeuk of zo.

magicrover

Re: Paard bijt sprongen kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:10

Tegen de jeuk kan je bijv wassen met teer shampo. Heb je al eens een schraapsel van de huid laten nemen en dat laten onderzoeken?

Bedenk wel dat je paard zich ook met andere paarden kan vervelen als hij bijv niet in de kudde is opgenomen.

nicci88

Re: Paard bijt sprongen kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 13:15

probeer idd eerst de oorzaak te vinden voor je met middeltjes tegen t bijten gaat smeren.