Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pytje schreef:ik heb wel ervaringen met glucosamine, weet niet meer welke. maar het paard dat dit kreeg, liep er stukken beter van. mijn vader neemt zelf ook pillen (weet ook niet welke, maar niet extreem dure ofzo) en bij hem werkt het ook echt super goed! denk dat je die pillen van de kruitvat gewoon aan je paard kan voeren, eventueel met je dierenarts overleggen over een dosering.

Jannes schreef:Pytje schreef:ik heb wel ervaringen met glucosamine, weet niet meer welke. maar het paard dat dit kreeg, liep er stukken beter van. mijn vader neemt zelf ook pillen (weet ook niet welke, maar niet extreem dure ofzo) en bij hem werkt het ook echt super goed! denk dat je die pillen van de kruitvat gewoon aan je paard kan voeren, eventueel met je dierenarts overleggen over een dosering.
Ik heb inderdaad overlegt met de veearts en die vondenhet het proberen waard. Ik heb vooral naar de doseringen gekeken die ze bij de paardendrogist voorschrijven en daar de pillen op afgestemd.
tamary schreef:Ik zweer bij Cortaflx.
Ik weet niet in hoeverre dit alleen een verkooppraatje is, maar de glucosamine moleculen zijn te groot om te komen waar ze zijn moeten. Cortaflx heeft deze moleculen gesplitst, zodat dat wel kan.
Er is ook een onderzoek gedaan naar dit middel waaruit bleek dat het inderdaad werkte bij alle geteste paarden.
Pytje schreef:tamary schreef:Ik zweer bij Cortaflx.
Ik weet niet in hoeverre dit alleen een verkooppraatje is, maar de glucosamine moleculen zijn te groot om te komen waar ze zijn moeten. Cortaflx heeft deze moleculen gesplitst, zodat dat wel kan.
Er is ook een onderzoek gedaan naar dit middel waaruit bleek dat het inderdaad werkte bij alle geteste paarden.
f scheikunde techinsch vraagje: als je molekulen splitst, is het niet meer dezelfde stof. misschien hebben ze het in iets opgelost?
anderea2 schreef:volgens mij was het ook Cortaflex wat ik bedoelde, wist de naam niet meer.
Weet jij dan ook waar je dat spul Hyaluronzuur kunt krijgen in de orale vorm?
daniekjuh schreef:je heb het ook in pillen bij de ©kruidvat ofzo.
schijnt het zelfde te werken en is veel goedkoper!
Of staat er bij de paardendrogist ergens iets raars? Of gaat het de mensen die de speciaal voeren juist om de andere toegevoegde stofjes.
Ik heb nog even gezocht naar een merk x glucosamine die een gewone en een speciaal versie had en daar voerde je dezelfde hoeveelheid.